• jenni84

Lämnar du snorigt barn på dagis?!

Som rubriken lyder,lämnar du ett snorigt och trött barn på dagis eller stannar du hemma i förebyggande syfte.

Och vart går gränsen mellan lite snorig och lite förkyld??

• Svar på tråden Lämnar du snorigt barn på dagis?!
  • FamiljenEriksson

På vår förskola gäller: om barnet orkar följa med i alla aktiviteter och inte har feber så är dom välkomna. Så vi håller oss till det!

• Busbellan

Ett snorigt och trött barn lämnar jag inte på dagis, men är barnet däremot bara snorigt , men inte påverkad i övrigt så får han/hon gå till dagis.

Mamma till Nora, August och Ella
  • norpan75

allmäntillståndet går man på tycker jag.. Trött så h*n inte orkar leka då stannar man hemma tycker jag.ett barn som e på dagis måste orka leka annars e det inte så snällt. och är det grönt gult mycket snor som rinner ska man nog ta och stanna hemma.

• Söderböna

Snorigt: ja, det händer. Inte i början av en förkylning, men i slutet kan pluttan vara snorig i en vecka efter att febern är borta och hon är pigg. Hon får då gå till förskolan.

Trött och hänging: NEJ! Absolut inte. Det är inte schysst mot henne och inte schysst mot förskolans övriga barn och mot personalen. MEN det har hänt att pluttan blivit hängig under dagen, men vi lämnar inte en hängig plutta!

Vi tittar mer på allmäntillstånd än snor/hosta. Ibland kanske snoret rinner rejält, men då kanske vi varit och simmat kvällen innan och dragit in halva bassängen i näsan

• SofiaD

Bara lite snorig, ja. Men ser jag att barnet är på väg att bli sjuk och är hängit eller så, så lämnar jag inte!

♥♥♥ Mina 3 ♥♥♥
  • sofie27

är bara snorig utan feber eller annat så ja.men sen bero de på hur snorig han är. få man torka varannan minut så få han stanna hemma. Förkylningar går hela tiden. Näsan rinner ju både nu och då under höst och vintertid.

• Linda1976
    FamiljenEriksson skrev 2008-09-01 07:59:31 följande:
    På vår förskola gäller: om barnet orkar följa med i alla aktiviteter och inte har feber så är dom välkomna. Så vi håller oss till det!
    samma här. Men visst, är det nysningar, toksnor och snyter varannan minut så är hon hemma även om hon är pigg. Kan inte kräva av personalen att de ska torka näsan hela tiden.

Men om man inte skulle lämna om näsan rann litegrann så skulle det inte bli många dagisdagar mellan oktober och mars
    Det finns ingen mening med livet, det handlar om att hitta ett sätt att stå ut // Magnus Betnér
  • Lillatroll

I vintras och våras var Sam snuvig nästan hela tiden tyckte jag. Så är han pigg i övrigt så får han gå. Är trött, hängig eller har feber så stannar han hemma. Med andra ord så tittar jag på allmäntillståndet när han är snuvig.

• Stargirl

Snuvigt men piggt = lämas på dagis Snuvigt och hängigt = stanna hemma Snuva i sig är inget man måste stanna hemma för. Det är ju barn hela vintrarna iaf.

*~Bugaboo RULES~*
  • Isalel

bara snorigt JA - trött och hängig , NEJ då stannar vi hemma oavsett om han är snorig eller inte...

Svar på tråden Lämnar du snorigt barn på dagis?!