• Anonym (kär)

    Relation med en 25år äldre man.

    Jag är så kär och sexet är så bra.
    Men jag 28, han mycket mer och gift. Han är min stora kärlek. Vi började som goda vänner och blev mycket mer.
    Han säger att han älskar mig. Men vad ska våra familjer tycka.
    han 3vuxna barn jag 2 små. varför ska det vara så svårt och varför ska det va så tabu.
    Finns det någon som förstår mig utan att döma eller kritisera.

  • Svar på tråden Relation med en 25år äldre man.
  • snapdragon

    tror du verkligen folk kommer reagera så kraftigt på åldern?
    ni är ju vuxna människor båda två.

    det jag hade reagerat på är att han är gift.

  • Oliner

    Anonym (kär) skrev 2008-09-01 09:52:25 följande:


    Jag är så kär och sexet är så bra.Men jag 28, han mycket mer och gift. Han är min stora kärlek. Vi började som goda vänner och blev mycket mer.Han säger att han älskar mig. Men vad ska våra familjer tycka.han 3vuxna barn jag 2 små. varför ska det vara så svårt och varför ska det va så tabu. Finns det någon som förstår mig utan att döma eller kritisera.
    Tja problemet är nog inte åldern utan att han är gift, du är hans lilla roliga affär för att muntra upp sitt liv ibland, kan du leva med det så är det bara att köra på. Visst finns det en chans att han bryter upp för att leva med dig men tror risken är större att han vill äta kakan och behålla kakan om du förstår hur jag menar.
  • Becker

    Hej!
    Tänkte skriva en kommentar men det behöver jag inte. Håller med sign "Oliner".

  • Anonym (tja...)

    Älskar han dig på riktigt eller älskar hanatt ha sex med dig??
    Älskar han dig så kan han ju alltig skilja sig o vara med dig...som sagt kärlek är kärlek...

  • Anonym (samma här!)

    Herregud, det där skulle jag kunn aha skrivit...jag har blivit hopplöst förälskad i en 30 år äldre kollega (jag är 27). Vi är lika förälskade båda två men jag har sambo och två små barn...han har två vuxna barn men har lämnat sin fru. Vi inledde en relation på jobbet och jag börjar inse att jag nog inte kan glömma honom utan bara blir mer förälskad vare sig vi träffas eller ej... Vet inte vad jag ska göra men det vore skönt att prata med ngn i samma sits! Är livrädd för vad min familj ska tycka om jag lömnar min sambo för honom och ur barnen ska ta det... Några på jobbet vet (inkl vår närmaste chef), de har räknat ut det o fått d bekräftat...de är förstående men det är alla andra....min familj o så...o vill jag verkligen lämna min sambo som är en underbar pappa??

    Vet inte om det hjälpte men nu vet du att det finns fler...

  • Anonym

    Oliner: Känner du den mannen hon skriver om? Vad vet du om vad han känner och tänker. Konstigt....

    Jag utgår från att det du säger stämmer (kär) och att ni älskar varandra. Du ska absolut inte bry dig om vad andra människor ska tycka! Att man som gift träffar någon som man blir kär i är absolut inget konstigt. De människor som tror att man kan leva ett helt liv på 30 år utan att bli attraherad eller som i ert fall kär i någon annan människa...ja DET är konstigt.

    Du bör ta reda på hur allvarligt detta är då det är lätt att bli lite "upp i det blå" då man blir kär. Är du singel?

    Om du är singel och han vill lämna sin fru, go for it!!!
    Om du lever i hop med barnens pappa får du tänka dig för en extra gång.

    Lycka till!

  • Anonym (Phil)
    snapdragon skrev 2008-09-01 11:13:47 följande:

    tror du verkligen folk kommer reagera så kraftigt på åldern?


    Yes.
  • Anonym (Naiva kvinnor)
    Oliner skrev 2008-09-01 11:29:58 följande:

    Anonym (kär) skrev 2008-09-01 09:52:25 följande:


    Jag är så kär och sexet är så bra.Men jag 28, han mycket mer och gift. Han är min stora kärlek. Vi började som goda vänner och blev mycket mer.Han säger att han älskar mig. Men vad ska våra familjer tycka.han 3vuxna barn jag 2 små. varför ska det vara så svårt och varför ska det va så tabu. Finns det någon som förstår mig utan att döma eller kritisera.
    Tja problemet är nog inte åldern utan att han är gift, du är hans lilla roliga affär för att muntra upp sitt liv ibland, kan du leva med det så är det bara att köra på. Visst finns det en chans att han bryter upp för att leva med dig men tror risken är större att han vill äta kakan och behålla kakan om du förstår hur jag menar.
    Håller med till 100%

    Alla gifta män säger till sin älskarinna att dom älskar henne.....men när det väl kommer till kritan stannar dom hos sin fru.

    Och varför vill du TS ha ett förhållande med en man som visat sig kunna vara otrogen...då lär han ju isf vara det även mot dig.
  • Anonym (sådär)
    Anonym (kär) skrev 2008-09-01 09:52:25 följande:

    Jag är så kär och sexet är så bra.
    Men jag 28, han mycket mer och gift. Han är min stora kärlek. Vi började som goda vänner och blev mycket mer.
    Han säger att han älskar mig. Men vad ska våra familjer tycka.
    han 3vuxna barn jag 2 små. varför ska det vara så svårt och varför ska det va så tabu.
    Finns det någon som förstår mig utan att döma eller kritisera.


    Men OJ så originellt, en älskarinna som inte vill bli dömdDrömmer

    1) Det är inte han ålder som är problemet, det är att han är upptagen, beter sig som ett svin mot sin fru och barn och att du deltar i skiten som är problemet

    2) Nej han älskar inte dig, han älskar det du har mellan benen. 

    3) Nej, jag förstår faktiskt inte egoistiska människor som medvetet väljer att delta i att svika och förnedra andra och förväntar sig att andra ska klappa dem på ryggen och vara snälla mot dem. Varför ska man vara snäll mot människor som själva inte är snälla mot andra?
  • Anonym (Phil)
    Anonym (sådär) skrev 2021-03-16 09:54:04 följande:
    Men OJ så originellt, en älskarinna som inte vill bli dömdDrömmer

    1) Det är inte han ålder som är problemet
    Yes. It is.
  • Anonym (sådär)
    Anonym (Phil) skrev 2021-03-16 10:18:06 följande:
    Yes. It is.
    Jo lite äckligt är det väl när unga tjejer är älskarinnor åt gubbar, men det STÖRSTA problemet är att han är upptagen. Jag menar, om han inte hade varit upptagen så hade väl folk tyckt att det var lite märkligt med en ung tjej som dejtar en gubbe lika gammal som hennes pappa men kanske inte mer än så.. äckligt men alla har väl sina böjelser typ... Att han dessutom är upptagen och bedrar sin fru och barn och TS väljer att delta i det är i en klass för sig.
  • Anonym (Been there)

    Oj vad jag känner igen mig.

    För 5 år sedan så "kärade" jag ner mig i en "man" som var 27 år äldre. Gift. 3 barn äldre än mig.

    De var så passionerat. Han var gift men i groparna för att skiljas.

    Ett halvår senare stod vi där å hade precis vunnit budgivningen på en fin lägenhet.

    Men även där började mitt helvete. Mannen visade sig vara psykopat och kunde antagligen inte styra över exfrun och behövde någon som var psykisk svag, någon som kunde slava för honom och se till att han bara behövde bry sig om sitt jobb.

    Jag gick fullständigt in i väggen. Jag orkade inte länge till. Jag blev en person som ingen kände igen. Jag fick skulder upp över öronen för jag var så "kär" och trodde han skulle bli lyckligare om jag köpte en massa saker till honom, för jag fick ofta höra hur dålig jag var och att jag behövde jobba hårdare för förhållandet.

    Jag trodde det var han och jag.

    Men jag tog mig ur, dock var det ett rent helvete. Men jag blev fri. Dock med stora skulder men jag jobbar mig igenom det för viktigast är ändå att jag är fri.

    Nu behöver det inte betyda alla är så. Men för mig. Nej. Aldrig igen.

  • Anonym (Phil)
    Anonym (Been there) skrev 2021-03-16 10:30:59 följande:

    Nu behöver det inte betyda alla är så. 


    Yes. It is.
    Older men are all psychopats.
  • Anonym (sådär)
    Anonym (Phil) skrev 2021-03-16 10:47:31 följande:
    Yes. It is.
    Older men are all psychopats.
    And ppl who generalize in gender are all idiots.
  • Anonym (sådär)
    Anonym (Phil) skrev 2021-03-16 10:47:31 följande:
    Yes. It is.
    Older men are all psychopats.
    And ppl who generalize in gender are all idiots.
  • Anonym (Gabriel Grå)

    Jag kärade ner mig i en 28 år äldre gift kvinna, det va svårt det.

  • Anonym (Ålder är en siffra)

    Jag lever med en 24 år äldre man, hans barn är i min ålder och han hade varit gift i 40 år när vi träffades. (Jag var runt 40) Han tog steget och skilde sig från ett sedan länge stendött äktenskap, och vi har levt ihop i 13 år nu. 


    Jag satte ett ultimatum för mig själv: jag satte en dead-line så att jag inte skulle vara den andra kvinnan som ger guldkant åt tillvaron i flera år framöver och aldrig komma i första hand. Om situationen inte skulle vara förändrad efter en viss tid bestämde jag mig för att jag då måste bryta, hur starka känslor jag än hade. 


    Så visst kan det funka, och det kan vara äkta kärlek, ålder är bara en siffra, och man tänker inte på åldersskillnaden om man verkligen matchar. När det gäller oss ser man oss som självklara tillsammans, till och med hans barn tycker det. Dom sa: visst, det kändes ju konstigt i början, men det är ju verkligen ni två!


    Men som sagt, förminska dig inte till att vara en side-kick i långa loppet. Du är värd mer än så! 

  • 21UppeVidFem

    Jag tar gärna en 25 år äldre kvinna, varför inte liksom.

Svar på tråden Relation med en 25år äldre man.