typ blocket i usa?
hej, undrar om någon vet ett bra ställe att köpa begagnade leksaker på i usa, typ som vårt blocket...
hej, undrar om någon vet ett bra ställe att köpa begagnade leksaker på i usa, typ som vårt blocket...
puff puff puff
tack för puffningen
ebay?
nja, snarare ett ställe med fasta priser på begagnade grejor
ingen?
tack för tipset ska kolla där
www.ioffer.com har jag hittat till
du menar denna.. www.craigslist.org/about/sites ?
Jo du väljer stat och sedan område, tillexempel jag som bor i florida väljer florida och sedan stad så kommer du till miami.craigslist.org/ och där kan du sedan kolla under for sale
skrev lite knasigt men hoppas du förstår vad jag menar!
ebay har "buy now" priser. väldigt praktiskt.
vet någon om man kan komma förbi momsen på 25 % när man köper till sverige?
jag betalar aldrig mer än vad som anges på sidan. pris + frakt.
nä, men tullen vill ju ha sitt
har funderingar på att köpa ett stort paket med littlest petshop grejor åt barnen, och det blir ju ganska dyrt som det är 170 dollar, och om tullen då kräver 25% så blir det ju inte så mycket billigare än att köpa hemma
är det inte så att om man handlar från privatpersoner så blir det ingen moms?
kollade med tullen, och de sa att om värdet av sakerna som importeras överstiger 500 kr, så ska det momsas, skrev tillbaka och frågade hur dom räknar ut det, när det handlar om beg. leksaker.. fick inget klart svar där tyvärr.. detta gäller när man får något av en vän i usa. om man köper från typ ebay så ska det momsas oavsett värde, men att ca var tredje leverans går igenom utan tull och moms avgifter.
tydligen är det så att om man ska skicka ett paket till ett annat land så ska innehållet och värdet deklareras. och då ska det visst skrivas om det är en gåva eller om det är ett köp.. tror jag