• Noomi

Färga ögonbryn och fransar när man är gravid?

Kan man färga ögonbryn och fransar när man är gravid? har hört att man inte ska färga håret? Finns det någon som färgat bryna och fransarna och fått ett bra resultat när ni var gravida?

Noomi v.36

• Svar på tråden Färga ögonbryn och fransar när man är gravid?
  • snart tre

Puffar - vill också veta?

• silverflame

Jag har inte hört att det ska vara nåt farligt med det. Jag läste på pampers.se att man kan färga brynen och fransarna för att känna sig fräschare.

• PamPam

Jag har förstått att det är helt ok, att färga hår när man är gravid (resultatet kanske inte så bra, men farligt är det inte)... Vet inte hur det är med bryn och fransar men antar att det, som det mesta annat, är helt ok. Jag tänker åtminstone färga mina före förlossningen!

• Sunshine78

Det går så bra så!

• Önskan

Jag ska färga mina idag här hemma, det är ju så otroligt lite färg man applicerar. Jag vet jättemånga som färgar och slingar håret med, tror att det är lite överdrivet med att inte färga håret. De frisörer jag pratar med bara fnyser åt det. (men jag gör inte det iallafall...)

• Lovable

Hej! Det är ingen fara att färga brynen när man är gravid, pluggar till hudterapeut och på den salongen gör vi det på gravida. Sedan det här med hårfärgning...pratade med min frisör igår och enligt henne är det helt ok att tex slinga håret, då det ju faktiskt inte kommer färg på huden.

Så färga på! Man mår mycket bättre om man känner sig lite fräshare :)

kram!

• Lovable

Hej! Det är ingen fara att färga brynen när man är gravid, pluggar till hudterapeut och på den salongen gör vi det på gravida. Sedan det här med hårfärgning...pratade med min frisör igår och enligt henne är det helt ok att tex slinga håret, då det ju faktiskt inte kommer färg på huden.

Så färga på! Man mår mycket bättre om man känner sig lite fräshare :)

kram!

Svar på tråden Färga ögonbryn och fransar när man är gravid?