Roligt att göra i Ayia Napa
Vi skall åka till Ayia Napa i juli och jag undrar om någon har tips på bra utflykter man kan göra. Vi har ju lite större barn så vi kan göra lite av varje. Gärna tips på bra restauranger också. Tack på förhand.
Vi skall åka till Ayia Napa i juli och jag undrar om någon har tips på bra utflykter man kan göra. Vi har ju lite större barn så vi kan göra lite av varje. Gärna tips på bra restauranger också. Tack på förhand.
oh, finns massa att göra... finns bla nån form av endagskryssning... (bara över dagen) man åker me en stor båt... o den körrunt halva ön, o lägger till så att man får bada osv från båten om man vill... Jätte mysigt... =) Vet iofs inte hur stora dina barn är. Men e de tillräckligt stora så kan de nog tycka att de e skoj kanske.
Hoppas ni har fixat något dyrare lyxhotell (de som är nere vid stranden) för uppe i stan är det ett sånt dunka-dunka att man blir galen. Det är en party-stad utan like och jag skulle inte åka dit på familjesemester.
Vi bor på Sunving Resort Sandy Bay. Jag tror vi klarar oss ifrån det värsta utelivet.
Barnen är 11 och 13 så vi kan ju åka på lite vuxnare utfärder. Jag antar att hotellet kan rekommendera mycket bra grejor.
Vet ni någon bra restaurang?
Hardrock café hade god mat tyckte jag... Det var lite mer avslappnad stämning där än på de andra hysteriska platserna runtomkring. Men det ligger ganska högt upp i stan.
Bra att det är lite äldre barn, så ni kan åka på lite längre utfärder, det tror jag man vill göra i Ayia Napa. Jag tyckte inte själva stan hade såå mkt att erbjuda.
Tack snälla ni. Nu har jag köpt en bok så jag kan läsa lite om ön.
Vi var där förra året och bodde också på Sandy Bay. Nu är våra pojkar ganskaa små 4 o 7 så vi trivdes inte vidare när vi åkte in till stan. Men det jag skulle tipsa om är att hotellet ordnar ganska många roliga utflykter, våra killar var lite för små för att vi skulle kunna följa med men för er finns det nog en hel del.
Tack Froggis. Jag tror också att det finns en hel del att göra som hotellet arrangerar.
e det nån som vet om det finns ngn engelsk pub i ayia napa... skall dit den 15 augusti och maken e som galen i engelska pubar! någon som vet lite priser på öl, vin ,drinkar och mat?
vore tacksam för svar!
Jag gjorde en websida om de ställen jag reste till förut.. men den är gammal och icke uppdaterad på evigheter. Så blir det då man får barn.
Om ni vill läsa vad jag tyckte om Cypern så kika in.. www.geocities.com/sussie_mad
Å detta är på inga vis reklam eftersom sidan så gott som är nedlagd och jag kommer inte att ta itu med den igen...
Tack snälla wozzgirl. Denna skall jag skriva ut innan vi åker.
Pojkmamma:
Jag jobbde på Sandy Bay förra sommaren och stor trivdes
Kan STARKT rekomendera Royal Grill (hotellets rest.) Det var där jag jobbade! Det kommer många som inte bor på hotellet och äter där...
Skulle kanske ha åkt tillbaka i år om jag inte blev gravid (bf 23 juli).
Utflykter:
Har ni möjlighet att hyra bil så gör det och åk runt Cypern. Finns massor av intressanta platser.
Prata med Maria (konferens värdinnan) eller Stina (La Tasca + Poiseoden bar) dom var båda där förra året med mig och Stina hitta även kille så hon bor där nu
Tack för hjäpen Lindakaivi.