ok att dricka yogi tea women´s energy????????????
Jag har yogi tea women´s energy hemma. Är det ok att dricka jag är gravid i vecka 35 nu. vill veta så att jag inte dricker något som är farligt.
Jag har yogi tea women´s energy hemma. Är det ok att dricka jag är gravid i vecka 35 nu. vill veta så att jag inte dricker något som är farligt.
puffar
ingen som vet?
ingridienserna i teet är hallonblad, pepparmynta, svartpeppar, kanel, ingefära, kardemumma, kryddnejlika, hibiskus och lakrisrot
Är ingen expert men det som jag känner igen från olika graviditetsrekommendationer och i ingredienserna är att lakrits inte är så bra (men vet inte om det är pga lakritsrot). Pepparmynta har jag också läst någonstans att man inte ska överdosera på under graviditet, har dock själv fått i mig lite av det som krydda i grönt te, så lite är nog inte farligt. Och använder man inte hallonblad för att försöka starta förlossningen? Men du har ju inte långt kvar, kanske du håller ut några veckor utan teet? Tror annars inte att små mängder av något är särskilt farligt även om ska vara försiktig med örter...
Jag dricker det med