• zuzzan

Bästa rumpsalva/blöja!!

Som sagt kommer att behöva inhandla en rumpsalva då coop har gjort om sina blöjor så min dotter har blivit helt röd i rumpan!! :-] (är inte glad på coop, den förra blöjan var MYCKET bättre).

Så är det nån som vet vilken den bästa rumpsalvan är? Och har något bra förslag på en annan blöja, just nu varavar jag pampers och libero men rumpan är lika röd...

• Svar på tråden Bästa rumpsalva/blöja!!
  • Tindra02

idomin salva gillar jag bäst...

tjej -95, kille -00, tjej -02, kille -05, tjej -07, Bf 14 nov
  • Maorie

För vår son funkar Bepanthen jättebra. På bara nån dag försvann det röda. Och Huggies är blöjan för oss.

• Frosk

inotyol är klart bäst om du frågar mig

• Frosk

haha, tre olika råd där. kunde inte alla sagt samma hehe

• Blå Flygare

Jag fick samma problem när Libero gjorde om sina, det vr den enda som innan funkat Så jag fick byta till tygblöjor. Trodde det skulle bli massa jobb, men jag köpte latmansvarianten och de är lika lätta som engångs, bara att man får 1-2 extra tvättar i veckan (som kan tumlas heller hängas upp).

www.bumgenius.com Finns flera liknande.

Idomin gör min dotter rödare, samma med bephanten. Inotyol funkar, men silkesinlägg (för tygblöjor, men går lika bra att använda i engångs) är dock det som funkar bäst.

• Tindra02
    Svar på #4
    Frosk skrev 2008-09-01 18:54:51 följande:
    Vi måste ju göra det svårt för frågande
    tjej -95, kille -00, tjej -02, kille -05, tjej -07, Bf 14 nov
  • HannaElectra

inotyol är bästa mot röda stjärten

• zuzzan
    Frosk skrev 2008-09-01 18:54:51 följande:
    Det var det jag hade hoppats på, haha!
  • bananklase

jag fick höra en husmorskur mot röda babyrumpor..

enligt den skulle man koka vatten och havregyn länge, d ska bli limmigt, sen låta vatten rinna av och använda smeten.. låter sjukt men kanske värt att testa?

• Dott

Mitt nästa är helt klart Inotyol. Har smörjt på kvällen då det varit rött i rumpan o på morgonen syns det inte ett spår av det röda...!
    Bästa blöjorna tycker jag är Pampers.

Svar på tråden Bästa rumpsalva/blöja!!