Stolt mamma till Vincent skrev 2008-09-01 20:54:42 följande:
Tvättnötter verkar vara lite överkurs för mig, jag håller mig gärna till Neutral eller Grumme då som jag gjort för enligt aftonbladet så står de ju inte med i listan så då borde de ju finnas kvar iaf. Men det där med att överdosera känner jag igen min sambo brukar alltid fråga varför jag tar så mycket och min svar brukar alltid bli men jag vill ha det ABSOLUT rent men det är nog bara en fixidé att det inte skulle bli rent fast man använder mindre. Skulle gärna vilja ha ett mått så man vet exakt hur lite som behövs, var får man tag på det och är det någon anna som använder det eller ser ni med blotta ögat?
Det blir absolut inte renare för att man överdoserar tvättmedel, snarare riskerar man att få tvättmedelsrester kvar i kläderna och det är ju inte så jättefräscht. Jag använder ett vanligt decileitermått att mäta upp tvättmedel med, ett sånt som hör till en måttsats. Det brukar ju stå angivet i ml hur mycket man ska dosera. Sen kan man kolla på sin hemkommuns hemsida vilken hårdhet på vattnet det är där man bor, om man inte vet det. Hårdheten på vattnet har ju också betydelse för hur mycket tvättmedel man ska använda.