• MiDaMi

Hallonbladste, kanelte....

Hur mycket ska man dricka?? För att det ska hjälpa. Har druckit en kopp av var under dagen, känner att jag har SD lr sammandragningar ganska så ofta nu... Hoppas att det hjälper mig!!

E ju faktiskt BFdagen idag...

• Svar på tråden Hallonbladste, kanelte....
  • Blåklockan79

*puffar*
    Också nyfiken!

• MiDaMi

Jaha... ingen som har en aning?? Idag ska jag pimpla så mö de går

• Mammassaga

Inget bevisat att det sätter igång någon förlossning över huvudtaget. Min bm rekomenderade mig att börja dricka 2 koppar hallonbladste om dagen från v 34 när jag väntade tjejen för att livmodern skulle få "träna" sig.

Håll ut, snart kommer bebisen iaf!

• jelt

Hälsokostaffärer.
    Prova Basilikate annars. Det gjorde jag med dottern, hon kom efter 4 dagar!
    Provar nu hallonbladste med en kanelstång i.

• loumod

Har 5 veckor kvar så ja vill ju inte på skynda det för mycket. Tänkte mest för förebyggandet skull.

• Tobbelina

Drack hallonbladste från v. 37 och hade en snabb förlossning. Ingen aning om det har med te,t att göra men jag vågar ju inte chansa inför en ev. nästa förlossning.
    Lycka till!! Kram Å

• MiDaMi

tack för svaren
    Har inte hänt nåt alls idag, så får ta den lilla tid det tar... *suck*

• Nikas

Har läst att kaneldrycken ska man dricka en hel del av. Några muggar iallafall garanterat...

• MiDaMi

Oki... ska pimpla kanel då drack lite igår, men sen har de inte vatt nå mer... får se om SD håller i sig o blir förvärkar... vill ju inte vänta längre...

• Nikas

Hittade denna text på en sajt:

Kanel
    Kanel har även det en starkt sammandragande effekt och kan med fördel även det användas inför en förlossning. 1 tsk per kopp 2-3ggr dagligen.
    Kanel kan användas som krydda i maten tidigt i graviditeten och kan i te drickas sista 2-3 veckorna för att sätta igång eller bättra på värkarbete för att det kan orsaka livmodersammandragningar, använd ej kanel tidigare i graviditeten.

Svar på tråden Hallonbladste, kanelte....