• rosita333

Hur gör jag tårtan saftig?

hur gör jag tårtan så att den blir saftig och god? tänkte ha ett lager med mosade hallon plus grädde i och andra lagret med någon slags chokladfluff, möjligen toblerone eller geisha. Hur gör jag? vill inte bjuda på torr tårta ju. :)

• Svar på tråden Hur gör jag tårtan saftig?
  • Marvinna

Jag brukar ha lite saft på tårtbottnarna så blir de lite saftigare...inte för mycket för då blir det inte bra.

Eftersom du skall ha hallon så kanske du kan använda lite hallonsaft?

• ROGG

Hej jag brukar breda på mellanläggen kvällen innan och garnerar samma dag som den ska serveras Ibland kan jag om jag inte har varit ute i god tid penslat mellanlagret och ovanlagret med exempelvis saften från bären Exempelvis dina hallon här som du ska använda Jag har ibland haft någon burk med mandariner och då tagit saften av dem och penslat med Men man kan inte ta för mycket för då blir det gärna för blött Lycka till

• MinnY

gör tårtan på kvällen innan den ska ätas, då blir den mycket saftigare och godare.

.?:*¨¨*:?..?: *¨¨*:?..?:*¨¨*:?.MaHoo.?:*¨¨*:?..?: *¨¨*:?..?:*¨¨*:?.
  • Knubbe12

Saft på tårtbottnarna (helst saften av färska bär) brukar jag oxå köra med!
    Har nästan alltid Marsánsås på tårtorna... Supergott!

• Sussie77

Antingen gör du tårtan kvällen före (klart godast då) ska du dekorera kan du vänta till samma dag med att göra det. Och gör du tårtan samma dag kan du sätta fast lite mjölk, vatten eller något annat vattnigt på tårtbottnet..men inte för mycket, bara lite. Du kan fördela det lite varstans med en tesked så du inte riskerar att hälla dit för mycket

• rosita333

tack för tipsen! Ska göra fluffen imorgon och den måste ju stå över natten så jag får ta och göra allt samma dag som den ska serveras. Ska ha frysta hallon så jag samlar helt enkelt upp saften från tiningen jag penslar på lite sånt spad på bottnarna! Tack för alla tips:)

• Carlshägg52

Häll på lite sockerdricka på botten

Svar på tråden Hur gör jag tårtan saftig?