• Strangely

"värk" i nedre delen av magen (v.36)

hejsan, Har en ihållande värk i magen känns lite som mensvärk fast det sitter i hela tiden. Har hållt på ca 2 timmar. Har även kännt ett "hugg" mellan benen till och från i 2dagar. Ska till BM i morgon för kontroll. Kan det vara på G?

• Svar på tråden "värk" i nedre delen av magen (v.36)
  • MallanFrallan

huggen kan vara pga att den fixerar sig men prata med din BM imorgon det är ju inte helt omöjligt att den vill komma tidigare..

• Fru Humla

jag tycker att det låter lite misstänkt faktiskt.
    händer det inget mera eller att du får väldigt mycket mera ont så är det bara att vänta tills din tid hos bm...
    om jag var du så skulle jag be henne känna på dig när du ändå är där så känner hon om det hänt nåt.
    från v 36 är det ju "okej" att bäbisen kommer så lycka till!!

Gå gärna i mina fotspår men låt mig kliva ur dem först!
  • Strangely

bebis har vart fixerad sen v.29 och jag har en tarmsjukdom som "vill få ut barnet" så BM tror att de kan komma när som. Men de va tur att jag ringde och fick en tid redan i morgon :) hoppas ju på att de är på G. Kan BM se de på något sätt?

• Fru Humla

om hon känner på livmodertappen så kan hon känna om den börjat öppna sig eller börjat mjukna. om tanken är att sätta igång förlossningen så kan hon göra en hinnsvepning. då "masserar" bm tappen med fingrarna för att sätta lite extra fart på det hela.'
    för mig fungerade hinnsvepning alldeles utmärkt i vecka 37+6 när jag var in på bedömning för igångsättning.
    hade värkar var 10ende minut som inte gjort så mycket men efter doktorns behandling satte det igång ordentligt. tre timmar senare är vi inne på förlossningen, öppen 4 sm och 6,5 timme efter det är hon född 8 timmar INNAN den riktiga igångsättningen, helt underbart!

• Strangely

okej :) Ska fråga om hon kan ta sig en titt i morgon då :) Tack för ditt snabba svar.

• Fru Humla

det var så liet så, sitter här aaaaalldeles ensam när gubben jobbar natt...borde sova men det är så svårt att komma i säng själv...
    du får berätta sen hur det  gick

• Strangely

samma här, sambon jobbar oxå natt. Skulle oxå behöva sova. Men det är svårt när man har ont. Har åkt på förkylning med. Så typiskt när man vart frisk hela graviditeten och så kommer det nu. :(

• Fru Humla
    Strangely skrev 2008-09-01 23:40:59 följande:
    samma här, sambon jobbar oxå natt. Skulle oxå behöva sova. Men det är svårt när man har ont. Har åkt på förkylning med. Så typiskt när man vart frisk hela graviditeten och så kommer det nu. :(
    då måste det vara på g
    tror att det är nåt med det där att föda barn samtidigt som man är förkyld
    har iof också hört att få rman en förkylning under grav så går deninte över förrän efter förlossningen så det är kanske därför "alla" föder barn när de är förkylda*S*
    måste verkligen isäng måst eupp med äldsta tjejen vid 7 så hon kommer iväg till skolan...
  • Strangely

Man kan ju hoppas att de är på gång. Hade sammandragningar, förvärkar och "hugg" nedåt om vartannat igår kväll. Var hos BM idag och hon skulle ringa förlossningen och prata med dem om igångsättning, med tanke på min tarmsjukdom så vill de skona mig från att gå längre. Hon har tyvärr inte hört av sig idag som hon sa, Ska ringa och fråga vad de sa i morgon.. :) hoppas på bebis snart

• swallow the moon

hoppas du slipper "lida" mer och bli igång satt då. sitter oxå med likadana värkar och pinor som du, fast min bebbe verkar inte ens ha en tanke på att komma ut är oxå i v 36 (+6)

lycka till hoppas BM ringer i morgon

• Fru Humla
    Strangely skrev 2008-09-02 17:01:37 följande:
    Man kan ju hoppas att de är på gång. Hade sammandragningar, förvärkar och "hugg" nedåt om vartannat igår kväll. Var hos BM idag och hon skulle ringa förlossningen och prata med dem om igångsättning, med tanke på min tarmsjukdom så vill de skona mig från att gå längre. Hon har tyvärr inte hört av sig idag som hon sa, Ska ringa och fråga vad de sa i morgon.. :) hoppas på bebis snart
    åå va spännande och vad skönt att de förstår att du behöver bli igångsatt, själv fick jag tjata lite och gå vip-vägen via aurora-bm. pga mina kraftiga vätskesvullnader. men som sagt så slapp jag bli igångsatt
    hoppas du får ett bra besked imorron
Svar på tråden "värk" i nedre delen av magen (v.36)