• turbomorsan

Någon mer med kompression av ulnarisnerven?

Jag fick konstaterat i våras att jag har fått en kompression av ulnarisnerven i vänster armbåge, nu har jag börjat få ont även vid tummen ungefär å undrar över om det har med ulnarisnerven att göra. Är det någon annan här som har haft problem med detta å vet om det kan vara pga nerven som ligger i kläm tidigare har jag bara kännt av det i lillfingret å halva ringfingret.

stoppa orättvisorna
  • Svar på tråden Någon mer med kompression av ulnarisnerven?
  • turbomorsan

Ingen annan?

stoppa orättvisorna
  • Majsan70

Jodå jag har problem med det oxå o skulle opererats förra året, men de valde att vänta lite. Men tummen känner jag inte av, det är väl helt andra nerver som går dit?

Däremot hade jag ont även i tummen innan de opererade min carpaltunnel.

• turbomorsan
    Majsan70 skrev 2008-09-06 11:20:45 följande:
    Jodå jag har problem med det oxå o skulle opererats förra året, men de valde att vänta lite. Men tummen känner jag inte av, det är väl helt andra nerver som går dit?Däremot hade jag ont även i tummen innan de opererade min carpaltunnel.
    Jo jag vet att det är andra nerver som går dit, tänkte mest bara om det kanske kunde bli påverkan där ändå. Men det kanske bara är något tillfälligt, känner av i handflatan å ut mot tummen ibland nämligen.
    stoppa orättvisorna
  • Mamisita

Har också haft problem men det är bättre nu när jag inte belastar på samma sätt. Det är inte samma nerver som påverkar tummen då är det nog karpaltunnel som majsan säger.

• Mamisita

Du kanske belastar nerverna på ett annat sätt iom att du har ulnarisnerven i kläm och då påverkas kanske de övriga nerverna som går igenom karpaltunneln.

• turbomorsan
    Mamisita skrev 2008-09-06 11:27:34 följande:
    Du kanske belastar nerverna på ett annat sätt iom att du har ulnarisnerven i kläm och då påverkas kanske de övriga nerverna som går igenom karpaltunneln.
    Jo så kan det ju vara, har själv märkt att jag inte använder lill å ringfingret på samma sätt på den handen utan dom hänger mest bara med så att säga.
    stoppa orättvisorna
  • Majsan70

Som de andra säger så är det ju vanligt att man felbelastar om man har ont nånstans o på det viset får ont på helt andra ställen. I mitt fall började det med en inflammation i tumlederna som sen gick ut till carpaltunneln o tack vare det så fick jag även problem med ulnaris.

Jag kan snart inte gå längre utan operation känner jag eftersom lillfingret oftare kroknar o knappt går att räta ut, men jag drar mig för att göra just den här operationen.

• turbomorsan
    Majsan70 skrev 2008-09-06 11:59:24 följande:
    Som de andra säger så är det ju vanligt att man felbelastar om man har ont nånstans o på det viset får ont på helt andra ställen. I mitt fall började det med en inflammation i tumlederna som sen gick ut till carpaltunneln o tack vare det så fick jag även problem med ulnaris.Jag kan snart inte gå längre utan operation känner jag eftersom lillfingret oftare kroknar o knappt går att räta ut, men jag drar mig för att göra just den här operationen.
    ok själv ska jag gå till läkaren snart igen för att kolla upp, jag var på en undersökning i våras där dom gav mig stötar i alla fingrar för att se om nerven var påverkad men det var den tydligen inte, stickningarna har gett med sig ganska mycket, förrut hade jag dom konstant, men nu är det bara lite då å då under dagarna, däremot har jag börjat få ont till o från, och det där med att fingrarna kroknar har jag oxå märkt av litegrann, går jag tex med armen hängandes så blir det att lill å ringfingret böjer sig typ som att jag skulle bära något med dom å jag måste verkligen koncentrera mig å ta i lite för att räta ut dom.
    stoppa orättvisorna
  • Majsan70
    turbomorsan skrev 2008-09-06 12:11:09 följande:
    ok själv ska jag gå till läkaren snart igen för att kolla upp, jag var på en undersökning i våras där dom gav mig stötar i alla fingrar för att se om nerven var påverkad men det var den tydligen inte, stickningarna har gett med sig ganska mycket, förrut hade jag dom konstant, men nu är det bara lite då å då under dagarna, däremot har jag börjat få ont till o från, och det där med att fingrarna kroknar har jag oxå märkt av litegrann, går jag tex med armen hängandes så blir det att lill å ringfingret böjer sig typ som att jag skulle bära något med dom å jag måste verkligen koncentrera mig å ta i lite för att räta ut dom.
    Nervhastighetsledningen ger jag inte mycket för eftersom den ofta är felvisande vad jag fått veta efteråt. Enligt den hade jag inga som helst problem, men ändå är jag opererad två ggr. *S*

Jag hoppas att du kryar på dig!
Svar på tråden Någon mer med kompression av ulnarisnerven?