Hur länge smittar magsjuka? (flera frågor)
HATAR denna åkomma, det är verkligen en åkomma och va tjänar den till, suck om man ändå hade fått en rejäl förkylning, Men iaf, lillan kräktes natten till lördag och söndagsmorgonen.. däremellan (kräktes bara morgon och förmiddag) så åt hon och fick behålla maten så redan i lördags så trodde ja att hon var bra eftersom hon fick behålla maten men så kräktes hon ytterligare söndagsmorgonen. Sen dess igår och idag är hon superlös i magen, smittar de än?
Jag tror jag har varit sjuk också.. samma morgon så vart ja dålig i magen också men gick över ganska fort, sen mådde jag dock super illa hela lördagen och hade ingen aptit. Såg blek och tagen ut..
Kvicknade till på söndagen och hade matlust
men så börja detta, minns i april då lillan var magsjuk sist, då hon var lös i magen i 8 dagar... smittar hon än, ja det är klart, och ja kan bli sjuk, ja det är klart men vill så gärna tro att jag ska klara mej om jag redan också varit sjuk!
Min syster och min mamma som var här i helgen tyx ha klarat sig också. Syrran som är superkänslig mot magsjuka!
Vi har ätit vitpeppar, använt engångshandskar, tvättat händerna osv.. Nu till vad stoppar...
Nån som kan ge tips, hon kräks inge mer men har fruktansvärda diaréer!