• Tina B

Luktar svett

Min son är 5,5 år och har det senaste börjat lukta "riktig svett". Det stinker inte om honom men sticker man näsan i armhålorna så luktar det frän svett (även om han duschat/badat tidigare på dagen). Att femåringar svettas är ju inte konstigt, men att det är en sådan frän svettlukt ... är det normalt? Man kan ju knappast börja med deo redan nu!

• Svar på tråden Luktar svett
  • Tina B

ingen alls som vet någonting?

• Eri75

Jag har det likadant med min dotter, hur har du det nu? Det har ju gått en tid sedan inlägget...funderar att börja med deo eller annat till henne,men det känns tidigt!

• Tina B

Jo han kan fortfarande ha en frän svettlukt men nu är det ju lite kallare ute så han blir inte lika varm. Vill inte börja med deo redan nu och så länge det "bara" luktar när man stoppar näsan i hans armhåla så tror jag inte att någon annan kan störas av hans lukt.

Skönt att höra att han inte är ensam om det i alla fall. Kanske är det tom normalt?

• Eri75

Det är ju inget som man pratar om direkt...Sen har jag ju en väldigt aktiv tjej med mycket hopprep och spring. Man är ju rädd för att andra skall känna....
    Skönt att det iallafall finns fler,har ju tänkt på detta en del.

Svar på tråden Luktar svett