Mödravård i Malmö
är det någon som har tips på bra mödravård i Malmö??
Jag är nyinflyttad och i vecka 14 och undrar var ni rutinerade Malmöbor går...?
är det någon som har tips på bra mödravård i Malmö??
Jag är nyinflyttad och i vecka 14 och undrar var ni rutinerade Malmöbor går...?
Det beror lite på var du bor, de är visst rätt fyrkantiga med att man ska gå på den MVC man hör till. Jag går på MVC Sundet i Limhamn och trivs jättebra där.
var bor du? JAg bor i södra innerstan och hör till familjens hus vid folkets park, men går privat.
Jag går privat på Slottstadens läkarhus.
Jag gick på Familjens hus med första. Med andra var det fullt där så jag blev flyttad till Västra Innerstadens mvc som tillfälligt låg vid Umas förra sommaren. Var helt nöjd med bägge ställena.
jag bor i centrum och gick på granens mvc (ligger vid värhem) tilljör egentligen en annan vårdcentral men tror deras mvc är privat. imalmö är det jättesvårt att komma till privat. man brukar oftast gå där man tillhör så att säga var bor du?
Åå tack för alla svar!
Triangeln, nära operan... Jag slog upp mödravårdcentral, Malmö på gulasidorna - men fick inte upp något...
Rekommenderar ni privat?
Jag var väldigt nöjd med att gå privat. Jag fick vul, nupp-test och UL i vecka 18 och i vecka 32. Vet inte hur det är på andra MVC.
jag är också nöjd, har varit på ul i v. 9, det andra var jag inte interesserad av, men hadde fått om jag ville...
Jättetrevliga banrmorskor båda gångerna...den vi hadde med ettan var så vimsig...inte otrevlig, men det tog så lång tid allt...
Ul v. 18 och 32-33 får alla.....Fast hos oss fick man välja mellan v. 14 och a8...valde 18.
Jag bor också vid Triangeln och går privat på Capio Citykliniken, deras barnmorskemottagning ligger på Sallerupsvägen, mitt imellan Värnhem och IKEA kan man säga. Jag ringde först till Cura kliniken på fridhem, men de hade tjockfullt och det var omöjligt att få tid. Jag går i 'vanliga' fall (när det inte är graviditets relaterat) på Capio Cityklinikens vårdcentral som ligger i samma hus som Hansa Companiet. Annars hör jag nog egentligen till vårdcentralen vid möllan/södervärn.
Capio Citykliniken har en hemsida du kan googla på namnet :)