Dras pengarna från kontot direkt när man tankar?
måste kolla om man tankar på kort, dras ALLTID pengarna direkt från kortet då? Eller kan det ta någon dag innan dom dras och man ser det?
måste kolla om man tankar på kort, dras ALLTID pengarna direkt från kortet då? Eller kan det ta någon dag innan dom dras och man ser det?
I 99 % av fallen så dras det direkt. (Skillnaden mellan "saldo" och "disponibelt saldo").
Det har dock hänt att vissa inköp inte "försvunnit" direkt.
Varför undrar du? Ser du inte om det är draget eller inte?
tankade runt 11 igår morse och fortfarande inga pengar borta, inte heller så jag ser att dom ska dra dom. så man börjar ju fundera
Det beror på vad det är för kort. När jag använder mitt statoil kort så kommer det en räkning i slutet av månaden. Men det finns säkert olika kort. Om man tankar med ex Visa kort så dras det i regel direkt men ibland händer det att det tar någon dag.
Kan hända att det tar några dagar.. Det har hänt mig flera ggr..
okej då kommer det nog att dras vilken dag som hälst då=) tycker bara det borde dras direkt som det alltid gjort förut=)
Tankade för nån vecka sen och då tog det sex dagar innan pengarna drogs från mitt konto. Stod inte ens som "reserverat belopp". Trodde nästan jag lyckats tanka gratis, men tji...
När man tankar på St1 tar det ofta flera dagar innan det syns, dom reserverar alltså inte heller beloppet.
pengarna liggre där så få vi se när dom tar dom=)