• Astarte

    så som i himmelen

    Är det bara jag som tycker att filmen var ett klyschigt pekoral? Personerna var endimensionella, allt var så förutsägbart, och jag höll på att bli nipprig på att alla sprang omkring och log och trallade hela tiden - vare sig de dukade ut eller festade!
    Sedan bröt varenda en ihop oxå: "Tjocka tjocka korven", var det en man som snyftade - och där skulle man få en klump i halsen!
    För att inte tala om att Kristussymboliken var övetydlig på sina håll. Någon som kände igen Maria Magdalena?

    Varning! Spoilers!

    Sedan slutade filmen med ett enda stort frågetecken oxå: dog han av att ha trillat på elementet? eller var det hostan som tog livet av honom? eller var det hans hjärta som tjänat ut?

    Gillar folk sådan här banal smörja?

  • Svar på tråden så som i himmelen
  • Fommpen

    Jag älskar också den filmen, jag har sett den hur många gånger som helst nu.
    Okej att det är en såndär "ny trycker vi på känsloknappen" film. Men jag tycker att den känns äkta. (det enda som stör mig är att Lena säger efter att de haft sex, att hon blivit gravid, det är löjligt, för det kan hon inte veta).
    Men Frida Hallberg spelar så bra, och är så snygg. Plus att musiken i filmen är bra.

  • Storm07

    Astarte, jag håller med dig fullständigt! Jag tycker filmen var urdålig och gubbsjuk!

  • Älskeling

    Tyckte filmen var riktigt dålig!

    Undrar oxå om han dog av att han slog i huvudet i elementet...konstgt...

  • Setta

    Gillade inte heller filmen, det var bara slöseri m min tid.
    Hade hört så mkt bra om den men blev jättebesviken !

  • MillaD

    Jag blev ocksa besviken. Hade velat se den i over ett halvar nar jag val fick kopt den pa dvd o skickad hit till England. Sag framfor mig en riktigt svensk filmfrossar kvall men blev jatte besviken. Tror jag helt enkelt hort allt for manga saga att det var den 'basta filmen de nagonsin sett' och liknande for jag tyckte inte den var nagot speciellt. Den enda gangen jag fick lite stapals var nar Helen Sjoholm sjong (det ar val sa hon heter?) men annars tyckte jag inte att den var bra, o att den var Oscars nominerad tycker jag ar konstigt.

    Jag tycker att den kandes som en san dar typiskt film dar allt det javligaste man kan tanka sig dras upp o analyseras.

  • Miss

    Jag tycker iallafall att filmen är underbar!!!

    Att man kan bli besviken över en film när man hört av många att den ska vara såå bra förstår jag, förväntningarna blir ju bara högre och högre! Så var det för mig när Titanic gick på bio. Oj vad jag såg fram emor att se den, ALLA sa att den var så bra!! men enligt mitt tycke var den dålig!

    Jag tror att han dog av hjärtat, Han fick väl en hjärtinfarkt, ramlade och slog sig i elementet..... Sen så förstår jag det som att hon blev väl gravid tidigare..... inte precis efter den gången de hade sex........

    Sen tycker jag att skådespelarna i filmen är riktigt bra!!! Och det är väl en del som gör filmen så bra!!!!

Svar på tråden så som i himmelen