• Falo

Hjälp, passar vilka ugnar som helst i ikeas skåp för inbyggnadsugnar????

Sitter nu o kollar på ikeas inbyggnadsugnar o ser att de är 59,5 cm breda, den vi har tänkt köpa är 60 bred...! Fungerar det ändå? Det borde ju finnas ett litet mellanrum tycker man!!

• Svar på tråden Hjälp, passar vilka ugnar som helst i ikeas skåp för inbyggnadsugnar????
  • Pheonix
    Nej det funkar nog inte. Vi köpte skåp på ikea och tänkte att vi skulle bygga in micron där. Då vi insåg att microvågsugnarna på ikea va så fasligt dyra så bestämde vi oss för att köpa micron någon annan stans.....men det gick inte.
    För ikea hade anpassat skåpet så bara deras microvågsugnar passade hålet!
    Smart va?!?

Så jag antar att det är samma med ugnarna??
    Men kan inte svara helt säkert, bäst att ringa och fråga dom.
  • Falo

Jaha, men jag tycker det är lite konstigt eftersom inte alla köper rubbet från ikea, man kan ju faktiskt ha en ny spis o ugn som man vill behålla...
    Har provat ringa men det är 20 min kö.....

• Myriz

Vi har köpt alla våra vitvaror på tretti.se och han sa då att just hålet för micron är större på ikea skåp så man behöver en passbit till den men annars är det standardmått. Så jag hoppas att det inte ska vara några problem

• Tulpanblomman

Hej,

Vi har inte heller köpt vitvaror på ikea och våran ugn gick in,

och precis som myriz säger så behövde vi en passbit för micron.

• Falo

Härligt att höra!! Har precis beställt kyl/frys side-by-side, ugn/häll, fläkt o diskmaskin från tretti.se!! Ser fram emot att få hem varorna, har handlat från tretti förr o är SUPERNÖJD!!!!!!!!!!!!!!!!!! Får hålla tummarna att det passar i köket!

• Sweetsugar

Vi har alla vitvaror från siemens. Både ugn och micro passade perfekt! Behövde inte ens en passbit!

• SVejsan
    Pheonix skrev 2008-09-02 17:57:28 följande:
    Nej det funkar nog inte. Vi köpte skåp på ikea och tänkte att vi skulle bygga in micron där. Då vi insåg att microvågsugnarna på ikea va så fasligt dyra så bestämde vi oss för att köpa micron någon annan stans.....men det gick inte.För ikea hade anpassat skåpet så bara deras microvågsugnar passade hålet!Smart va?!?Så jag antar att det är samma med ugnarna??Men kan inte svara helt säkert, bäst att ringa och fråga dom.
    Electrolux inbyggnadsmicro funkade utmärkt, det var Ikeas normala högskåp...
  • Pheonix
    Vi köpte vår för 2 år sedan.....
    Fasiken också då, jag tyckte vi gick igenom varenda micro.....jaja, så bra att det går att köpa nån annan än deras!
  • Joonas

Vi har Husqvarna, det passar!

Livet behöver inte vara perfekt för att vara underbart!
  • Emem

våran ugn och micro passade inte. HAr elektrolux ugn och micro och vi fick göra nödlösning på skåpet. det ska vara ett skåp högst upp men vi fick köpa en frontlådsats och göra en egen passbit.
    Till oss sa de att skåpen är anpassade för deras vitvaror..........det står minsann ingenstans!

(finns bilder i mitt galleri)

• Chewie

Vi köpte inbyggnadsugn på Siba och stomme på Ikea, det gick.

Svar på tråden Hjälp, passar vilka ugnar som helst i ikeas skåp för inbyggnadsugnar????