• bebben Elias mamma

Mat på kalas, ca 20 personer, mestadels vuxna

Min pojke fyller 4 år och jag har bjudit ca 20 personer varav ca 15 är vuxna. Jag ska bjuda på mat och kaffe/tårta. Har ni några ideér.

Tidigare har jag haft kycklingsallad, vitlöksbröd m.m. men vill komma med något nytt. Hat tänkt lite på Tacos främst för att det är lätt, och korv med bröd till de minsta barnen.

• Svar på tråden Mat på kalas, ca 20 personer, mestadels vuxna
  • sarismaris

Tacogratäng med nachochips och en grönsallad till! Har gjort det på nåt kalas nån gång. Ta dubbel sats och gör i långpannan!
    Rätt smidigt och såå gott!!

Towa 051125 & Ella 080413
  • sarismaris

Eller varför inte nån god paj, med sallad och bröd till? Också lätt att göra och gott!

Towa 051125 & Ella 080413
  • Tjocksmock

Smörgåstårta! Går att göra själv för ca 150-175kr/tårta om man tycker att det är dyrt att köpa.

• Chewie

Jag skulle bjuda på olika pajer, det är så enkelt och lätt att förbereda. Servera med sallad och bröd.

• fiamalm

Eller så köper du lite nötkött och gör stek, med potatis, sås och sallad. Finns massa recept på nätet.

• bebben Elias mamma

Tack för alla tips. Paj har jag aldrig gjort för så det vågar jag inte, om man inte kan köpa bra färdiga någonstans t.ex. från ett café. Är det ingen som tycker att tacos blir bra, eller är det för uttjatat?

• Smultronhjärta
    bebben Elias mamma skrev 2008-09-03 08:13:53 följande:
    Tack för alla tips. Paj har jag aldrig gjort för så det vågar jag inte, om man inte kan köpa bra färdiga någonstans t.ex. från ett café. Är det ingen som tycker att tacos blir bra, eller är det för uttjatat?
    Jag tycker du kan köra på båda och göra en tacopajFlört Med bröd och sallad till-supergott!
    **Max Lejon 070227**
  • Åsa Ystad

Vi bjöd på tacos på sonens 3-årskalas i helgen. Mycket uppskattat!

• Åsa Ystad

Småbarnen gillar det också! Vi var 12 vuxna och 7 barn i åldrarna 1½-5 år.

Svar på tråden Mat på kalas, ca 20 personer, mestadels vuxna