• Greentea

Margot Barolo för engmo sovpåse!!

Jag är helt såld på denna sovpåse i engmo dun från designern Margot Barolo.
    Är det någon som har den?, jag ska till hennes ateljé för att köpa den nu i veckan.
    Den var med i senaste numret av :vi föräldrar gravid tidningen.
    Den kan användas till baby upp till 6 månader

www.barolo.nu/products/

www.acr.jp/detail/ZAED-SBB1-main.jpg

• Svar på tråden Margot Barolo för engmo sovpåse!!
  • Greentea

aj då, ja den kanske blir lite varm att sova i, men att ha i barnvagnen ni i vinter borde bli bra :)

• Krabbolina

jag väntar mitt första barn 30/11. Har mjuklift till vagnen och tänkte köra med en vanlig fleeceoverall. Jag bor nere i skåne så vi har ju inte superkallt om vintrarna.

• Greentea

Åh tack för tipset... hmm jag var mer inne på en grå eller naturvit men man tjänar ju en slant om man köper en röd... hmm nu blev det svårt haha

• Nella78

Jag var också inne på en naturvit först men det blev en röd till slut Den blir ju mindre smutsig i alla fall... Eller kanske inte mindre smutsig, men det syns inte lika mycket på en röd som på en vit.

• Greentea
    Nella78 skrev 2008-09-02 20:34:49 följande:
    Jag var också inne på en naturvit först men det blev en röd till slut Den blir ju mindre smutsig i alla fall... Eller kanske inte mindre smutsig, men det syns inte lika mycket på en röd som på en vit.
    ahh så du har en sån? är du nöjd? är den för varm?
  • Tiiah

Fick en sådam av ett par släktingar i Nordnorge som rekommenderade den starkt. Det var inte samma märke, men väldigt snarlik.
    Nu när jag kom hem därifån undrar jag varför jag skulle släpa ner den till Gbg? Den är på tok för varm för att använda här nere, tom en vanlig åkpåse känns nästan för varm då vi har milda vintrar. Däremot, bor man i Norrland så kan jag förstå att man funderar på en..

• Nella78

Det beror ju på hur vintern är förstås... Men det som är skönt är ju att man slipper bylsa på bebisen en massa overaller och annat, utan de kan ligga i "tunna" kläder i dunpåsen utan att frysa. Enkelt också om man ska in och tex handla, då är det lätt att bara öppna och slippa klä av en massa kläder. Men det är vad JAG tycker!

• Greentea

Nu har jag varit i hennes ateljè och köpt den i ljusgrått, den är super duper mysig, hon berätta att tanken med den är att ha den lite som ett skyddande näste runt bebisen, man kan ha den när man ammar, när barnet sover i sängen m.m bebisen känner sig omlindad och trygg och om det blir för varmt så öppnar man upp den bara, det är väldigt fint dun i den och överdraget är i 100% egyptisk bomull så den andas ganska bra ändå.
    Jag är super nöjd med den, hoppas lilla oliver gillar den också när han kommer till världen... :) annars får jag ha den som fotvärmare eller nåt på mig själv haha

• AhjärtaN

Var ligger hennes ateljé? Vill också ha en sån (helst grå eller vit) & hittar dem ingenstans! Finns de inte att köpa på nätet (förutom den röda)?

Svar på tråden Margot Barolo för engmo sovpåse!!