Parkering i Stockholm City?
Vi skall till Stockholm nu i morgon och tänkte besöka Djurgården och Skansen på fredag. Var någonstans kan man parkera utan att bli ruinerad och helst så att man slipper åka kommunalt i city?
Vi skall till Stockholm nu i morgon och tänkte besöka Djurgården och Skansen på fredag. Var någonstans kan man parkera utan att bli ruinerad och helst så att man slipper åka kommunalt i city?
iingen som bor i stockholm?
Du kan inte parkera billigt i stockholm.
När vi är där brukar vi parkera i Västraskogen och åka tunelbana in. Vi parkerar där för att vi kommer in i stockholm från det hållet.
Kan bara råda er att parkera utanför och åka kommunalt. Ta bussen till Djurgården inget svårt att hitta. Kommer bara inte ihåg vilket nummer bussen har....
Utanför tullarna är det gratis parkering - men då måste ni som sagt var åka in kommunalt. Man parkerar också helt gratis innanför tullarna under helgen, men då ska ju inte ni dit. Annars är det dyrt - kostar 12 kronor i timmen i innerstaden. Och på Östermalm som ligger närmast Djurgårdsbron är det inte helt lätt att hitta parkering - men lite tips kan jag ändå ge där ni kan kolla eftersom jag jobbar bara ett stenkast från Djurgårdsbron.
Kolla längst ner på Narvavägen - går rakt ned från Karlaplan mot Djurgårdsbron. Där finns en parkeingsplats mellan körbanorna - där kan man hitta parkering om man har tur. Det finns också ett P-hus i Fältöversten (galleria) uppe vid Karlaplan - där finns det platser - men vad det kostar vet jag inte. Förmodligen runt 20-30 kronor i timman så det kanske inte är något för er?
Varsågod - en bra länk:
www.stockholmtown.com/templates/TwoColumnSPListing___7375__SV.aspx
Det finns billiga parkeringsplatser på flera ställen.
Kolla in den här länken:
www.stockholm-parkering.se/
Att hitta parkering på Djurgården är i stort sett omöjligt. De är rätt flitiga på att lappa bilar om man skulle råka stå fel dessutom.
Jag skulle rekommendera att åka kommunalt om man ska till Djurgården. Vet inte från vilket håll ni kommer. Men man kan parkera billigt (eller gratis) en bit utanför stan och åka kommunlat därifrån.
Kolla in:
www.sl.se/
Du kan parkera utefter kajen på Strandvägen, men ingen garanti att det finns platser där, och billigt ? Näe, finns ingen billig parkering i stan.
Sen finns det iofs parkering vid Junibacken också, men jag vet inte vad det kostar eller så, och där brukar det också vara tvärfullt...
Bäst att åka kommunalt tror jag!