38,3 grader, är det feber på en 1 månaders bebis?
Har lite dålig koll på feber o så här små barn...Räknas 38,3 som feber på en 1 månaders bebis? Små barn kan ju ofta ha lite förhöjd kroppstemp.
Har lite dålig koll på feber o så här små barn...Räknas 38,3 som feber på en 1 månaders bebis? Små barn kan ju ofta ha lite förhöjd kroppstemp.
Ja det är feber. Från 38 grader räknas det som.
ok, sitter i kö till sjukvårdsrådgivningen, får höra vad de tycker vi ska göra.
Ja, det är feber. Fast har barnet legat och sovit med täcke när du tar tempen så tänk att de får förhöjd temperatur när de ligger varmt. Viktigt för dig är att amma mycket eller ge vätska om du inte ammar. Låt barnet ligga i bara blöja och ha öppet fönster så det blir svalt i rummet. Lycka till.
han låg i soffan utan täcke, men vi har ganska varmt här hemma o byxorna var av modell lite tjockare typ swettistypen, o en långärmad body..Men han är nöjd o glad, verkar inte ha ont någonstans. Dock har han sovit hela dagen. Ammat honom var 4 timme dock. men sen somnat efter det.
Att en bebis har så mycket som 40 grader är ingen fara för de har så hög temepratur i sig och även om 40 är mycke för oss är det inte de för en liten bebis
Så länge allmäntillståndet är ok är det ingen fara. Klart han blir lite tröttare men som du skrev så är han nöjd o glad iaf. Amma mycke, håll honom sval och håll koll på tempen.
Aaah kolla, de stod att de var 1mån, de missade jag
Men jo absolut ska man vara uppmärksam, de ska man ju alltid, men allmäntillståndet som sagt
Sjukvårdsupp. hjälper säkert så bra ändå så ![]()
suck r nr 2 nu har varit ett bra tag, återkommer med vad de säger
Kolla alltid upp förhöjd temp på spädisar är mitt råd. I vårt fall slutade det med en allvarlig infektion
Nu har jag pratat med dem. De tyckte inte att det lät som om att jag behövde söka till barnaktuen i natt. De frågade lite om vi hade syskon o så, om de var sjuka osv. O iom att han var så nöjd så tyckte hon att det ok att avvakta i natt. Men om febern steg eller jag kände mig orolig så fick jag nr till barnakuten så jag kunde söka mig dit. Tusen tack för alla era svar. Nu ska jag amma honom lite o sen hoppa i bingen.