• Pyssilullan

Min sambo fick ukut ont i magen, hjälp? Bränner o moler i magen ??

Han har varit förkyld i en vecka, i morse fick han ont i magen o har sovit hela dagen.
    Tog en tallrik fil ikväll o de ångrar han! Det började bränna i hela magen o han  har legat nu i 4 timmar dubbelvikt.
    Jag sitter i telekö till rådgivningen...3

ngn som vet vad det kan vara?

• Svar på tråden Min sambo fick ukut ont i magen, hjälp? Bränner o moler i magen ??
  • EttElaktTroll

Om det är magsjuka ska man undvika alla mjölkprodukter då dom är alldeles för starka för magen.. Men han har inte kräkts?
    Kan inte hjälpa dig tyvärr
    Lycka till

Pyssilullan skrev 2008-09-02 23:31:42 följande:
    Han har varit förkyld i en vecka, i morse fick han ont i magen o har sovit hela dagen.Tog en tallrik fil ikväll o de ångrar han! Det började bränna i hela magen o han  har legat nu i 4 timmar dubbelvikt.Jag sitter i telekö till rådgivningen...3ngn som vet vad det kan vara?
  • Dame72

Feber?
    Hur ser urinen ut? Ont när han kissar?
    När hade han avföring senast och vilken konsistens?
    Var i magen sitter det?
    Ont hela tiden eller i intervaller?
    Haft problem med magen tidigare?

**Skaffa PLUS om du ska tävla**
  • Viewsonic

Mage/mellangärde; finns en mängd olika saker som ger exakt samma symptom. Om han kräks av smärtan ska han åka till akuten. Kan vara blindtarm, gallsten o.s.v. eller att han ätit mat han reagerar på, d.v.s. ingenting...

dator heter det. datOR...
  • Dame72

Stackare, att få så mkt olika svar och råd och tips...

**Skaffa PLUS om du ska tävla**
  • Pyssilullan
    Dame72 skrev 2008-09-02 23:36:09 följande:
    Feber?Hur ser urinen ut? Ont när han kissar?När hade han avföring senast och vilken konsistens?Var i magen sitter det?Ont hela tiden eller i intervaller?Haft problem med magen tidigare?
    Han har aldrig varit så här förr.. är ej magsjuka!
    Ej ont när han kissar... vanlig konsistens på toa...
    ont exakt hela tiden en brännande känsla under revbenen o övre delen av magen..
  • Buttelina
    Pyssilullan skrev 2008-09-02 23:42:02 följande:
    Han har aldrig varit så här förr.. är ej magsjuka!Ej ont när han kissar... vanlig konsistens på toa...ont exakt hela tiden en brännande känsla under revbenen o övre delen av magen..
    låter som magsår
  • Pyssilullan

OJJ, vad gör vi?
    varför får man det?

Han kan inte ens prata men väääääägrar åka in, så ja får smyg ringa rådgivningen..

• EttElaktTroll

ja just övre delen av magen är oftast magsår eller katarr Ni har inte några halsbrännetabletter hemma? Typ rennie, eller kanske novalucol eller liknande

Kan lindra lite

Pyssilullan skrev 2008-09-02 23:42:02 följande:
    Han har aldrig varit så här förr.. är ej magsjuka!Ej ont när han kissar... vanlig konsistens på toa...ont exakt hela tiden en brännande känsla under revbenen o övre delen av magen..
  • T x 3

Åk till doktorn med honom. Jag tror som alla andra att det kan vara något. Kraftig magkatarr, magsår obs att jag inte är läkarkunnig och jag spekulerar här. Läkarna kan ge er svar och blir det för svår smärta ring efter ambulans. Han bör undvika att äta något utan bara dricka vatten eller saft. Ej kolsyrade drycker.

Svar på tråden Min sambo fick ukut ont i magen, hjälp? Bränner o moler i magen ??