• Äldre 3 Sep 00:22
    22775 visningar
    14 svar
    14
    22775

    Tips på pynt i höst-vintern vid graven!

    Nu har första sommaren varit så man vet på ett ungefär vilka blommor som tol sol och regn!

    Hösten-vintern närmar sig med stormsteg och det börjar bli kallt om nätterna!
    Har ni lite tips på hur man kan pynta vid graven så här års?! (Ev. bilder!)

    Tacksam för svar!!

    Varma hälsningar/Emmas mamma

  • Svar på tråden Tips på pynt i höst-vintern vid graven!
  • carina­6
    Äldre 3 Sep 00:30
    #1

    ljung är jättefint blandat med en växt som ser ut som ett kålblad finns i olika färger och håller lääänge

  • Tullia
    Äldre 3 Sep 09:19
    #2

    Jag har en favoritaffär nära oss vad det gäller sådana här saker.
    På Hantverkargatan, nära Naturkompaniet finns en affär som gör diverse arrangemang.
    I går var jag inne för att köpa något lämpligt att ställa på dotterns grav på torsdag (treårsdag). Kvinnan i affären gjorde ett litet arrangemang med oasis, mossa, murgröna, några grässtrån, några vita blommor och massor av rönnbär. Blev jättefint, mycket höstligt och kommer nog att hålla sig ett tag även om det blir kallt. ( Vi har vår grav i Dalarna, skickade blomman med svärmor som var på besök.)

    Jag kan lägga ut en bild senare.

    Hon säljer även kransar och hjärtan av mossa. Jättefina.

  • Äldre 3 Sep 17:37
    #3

    Tack ni båda för era svar!

    Tullia- Jaa det vorde jätte snällt av dig ifall jag kunde få se en bild!

  • Tullia
    Äldre 3 Sep 19:39
    #4

    Nu EmPsi, har jag lagt in en bild på gravpyntningen.
    Den ligger under starka bilder där jag har mina övriga bilder från graven. Denna bild är inte från graven, eftersom det inte blir jag som ställer dit den. Jag ställde den på pianot och fotograferade.

  • Äldre 3 Sep 19:47
    #5

    Var inne och tittade nu! Vad vackert!!
    Tack en engång för att du tod kort och la in!

    Och tack carina6 för ditt svar också!

  • Äldre 3 Sep 19:48
    #6

    En sak till, hur länge håller den ungefär?!

  • Tullia
    Äldre 3 Sep 19:54
    #7

    Vet inte.
    Man får väl blöta oasisen med jämna mellanrum om det inte regnar. Det är bara murgrönan och de vita blommorna som behöver vatten sa hon i affären, och vad jag förstod så är de rätt tåliga. Tänker att det får hålla så länge det håller, bara det är fint på hennes födelsedag.

  • Tullia
    Äldre 3 Sep 20:33
    #8

    EmPsi: Nu har jag även lagt in vårpyntningen jag köpte i våras, samma ställe.
    Balkansippor, videkissar, mossa och fågelägg.

  • gamble­r07
    Äldre 3 Sep 21:48
    #9

    cyklamen klarar hösten länge och de finns i många fina rosa fätger och i vitt.
    jag brukar köpa små cyklamen då Wiktor är en liten kille, jag vill dessutom att stenen syns ordentligt.....
    lycka till


    Förståndet har sina gränser, endast dumheten är gränslös...
  • tan73
    Äldre 4 Sep 20:21
    #10

    Hej MinEmPsi!
    Jag har varit och köpt ett jättefint litet arrangemang idag som jag satte på Sebastians grav. Alla blommorna tålde lite kyla och det är satt fast i oasis. Kostade 79kr och hon trodde att det skulle hålla iaf i två veckor. Skönt, eftersom jag sticker iväg på lite solsemester nästa vecka och min sambo är inte speciellt pysslig med blommor... lägger in en bild i mitt galleri om du är intresserad, under starka bilder.
    kram


    ~*~ saknar min Sebastian~*~
  • Äldre 4 Sep 23:15
    #11

    Förra hösten planterade jag ljung och silverek. Runt detta(på hela rabatten) lade jag vit mossa. I mossan stoppade jag ner lingon ris med bär på för en färgklick.Även kottar lade jag dit. Blir nog samma pynt i år. Detta höll sig tills snön komme iallafall.

  • Äldre 8 Sep 17:57
    #12

    Hej!

    Tack allihopa ni som har sktivit! Har fått mig en liten ide på hur jag ska göra nu!
    Ber om ursäkt att det har tagit lång tid att skriva men trodde jag hade svarat,blir så nu när emma 6måanders dag är här!
    Åter tack! Tror det kommer bli jätte fint hos min Emma!

    Tan73: Tack! Jag ska kolla!!

  • Tullia
    Äldre 9 Sep 17:24
    #13

    Kan du inte lägga in en bild så att vi får se hur det blev?

  • Äldre 4 Nov 12:31
    #14

    Tips :

    Höstfint

    Plantera Ljung - krukväxter - i form av ett Hjärta.

    ????

Svar på tråden Tips på pynt i höst-vintern vid graven!