• Bagel

När börjar man gå ner i vikt när man ammar?

Jag har hört av flera att man börjar tappa sina extrakilon när man har ammat i 4 månader, alltså om man fortsätter amma. Någon som vet? Jag skulle gärna bli av men några kilon. Kan tänka mig att amma så länge som möjligt enbart av den anledningen.

• Svar på tråden När börjar man gå ner i vikt när man ammar?
  • Ablan

det är inte alla som går ned i vikt under amningen? det gjorde inte jag.

• Timba

Jag gick ned när jag slutade helt att amma dvs efter 6 månader. Det var precis som att kroppen lagrade reserver så länge jag ammade.

• julmusten

Jag gick inte ner, jag gick upp i stallet jag!! Man blir ju sa forbenat hungrig nar man ammar. Sen nar jag slutade sa fortsatte jag ju att ata lika mycket, det var en dalig ide!!

• Hannapanna72

De som går ner i vikt av att amma är de som inte insett att man kan amma OCH äta samtidigt!

• Maria och Måns

Jag tappade succesivt slutade på -4 kg men när jag slutat amma helt slog det mig aldrig att jag inte kunde äta allt det jag åt under amingen och slutade ändå på + 2 kg

• Blue Bear
    julmusten skrev 2008-09-03 01:28:03 följande:
    Jag gick inte ner, jag gick upp i stallet jag!! Man blir ju sa forbenat hungrig nar man ammar. Sen nar jag slutade sa fortsatte jag ju att ata lika mycket, det var en dalig ide!!
    Ja, precis.. Jag är vråååååååååålungrig hela tiden och äter som en häst.. inte konstigt att man inte går ner i vikt..

Jag har 5 kg kvar av grav.vikten men inser nog att jag kommer få kämpa för att få bort dom
    ***Adi 080626 - alldeles underbar!***
  • en 77a

inte gått ner ett hekto ens, har ammat i 9 mån.

• Dalva

Jag gick ner jättesnabbt. Var smal som vanligt efter två veckor och nu måste jag äta konstant för att ej bli FÖR smal. Har bmi på bara 17,7 men massa mjölk som tur är Vill inte gå ner mer.

• bebisprat

Oj, ja det är precis det som hänt mig. Jag har minskat sju kg från startvikten jag hade då jag blev gravid. Började rasa i vikt när hösten startade. Det går alldeles för fort. Jag hinner inte äta ikapp..

Bagel skrev 2008-09-03 01:02:31 följande:
    Jag har hört av flera att man börjar tappa sina extrakilon när man har ammat i 4 månader, alltså om man fortsätter amma. Någon som vet? Jag skulle gärna bli av men några kilon. Kan tänka mig att amma så länge som möjligt enbart av den anledningen.
  • EveryLittleDream

Jag går har gått ner i vikt när jag ammar ! gick upp vääldigt mkt under graviditetn.. 46 kilo ! och nu är min dotter 3 månader gammal och jag ammar henne helt och nu har jag gått ner 29 kilo . så jag tror på de att man går ner i vikt när man ammar .

• Ellensmamma

Jag började gå ner i vikt redan på BB, min dotter har velat snutta o äta väldigt ofta tills hon blev ca 5 mån. Jag gick ner allt + några kilo till under första månaden. Då har jag gått en hel del med vagnen också men ändå ätit mkt onyttigt.

• Trakka

Jag gick ner i vikt när jag hade ammat i över ett år. Innan dess stod det ganska stilla. Tappade ca 15 kg på tre månader (Efter dotterns ettårsdag alltså) och sen blev jag gravid igen.

Gumman Troll -96 & Fröken Fis -06 Lillebror BF 080925
  • R Arvidsson

Under graviditeten gick jag upp 20 kg.. gick ner 16 kg på en månad.. Sen hände INGET på en månad och sen gick jag ner resten fram tills nu.. sonen är dryga 3,5 månader.

Har fått frågan om jag äter tillräckligt, men det är nog väldigt olika hur man går ner. Grabben väger 8 kg så han "tar" ganska mycket på mig.

• sleipner

Jag går ner i vikt när jag ammar. Med dottern vägde jag vid avslutad amning ca 3-5 kg mindre än vad jag brukar.
    Nu med sonen vägde jag efter ca 2 månaders amning mindre än vid inskrivningen.
    Kommer troligen gå upp en del efter avslutad amning, för jag kommer säkert fortsätta äta som nu

• bumpa

Ät NYTTIGT och för EN person så hjälper amningen dej att gå ner i vikt... Ät för TVÅ och skit i vad så hjälper det dej möjligen att inte gå upp så mycke...

• En glad tjej

Jag gick ner alla mina kilon inom1-2 veckor så det hade inte med amningen att göra.

• Benjamins mamma

HEJ!Ang vikt & ammning!

Jag har rasat i vikt när jag ammat!
    Med första barnent gick jag ned från 95kg som höggravid till 70kg.
    Jag ammade typ 1.5 år.

Med andra barnet gick jag oxå ned ALLT jag gått upp som gravid plus ngr till. väger i dag 60 kg.
    jag har ätit både mat o godis o såntnär jag ammat. och druckigt mkt ,
    haft tur med mjölken o barnen har ätit mkt på mig!

Så alla är vi olika!

men jag har en vännina som ej gick ned av amningen så det verkar variera,

Men ge inte upp. och amma på ( om du kan)det e ju såå mysigt!

• Mentolist

Om du går ner i vikt av amningen beror på om du äter mindre än vad du gör av med eller inte. Amningen i sig förbränner ett visst antal kcal för alla ammande mödrar, men kompenserar du det med att äta motsvarande mängd eller mer står du still/går upp i vikt.

• Missred

Det är ju som alltid annars, äter du mer än du gör av med går du inte ner. Helammar du så kan du äta lite extra mat, det behövs. Det är ju egentligen ganska enkelt, man går inte ner i vikt om man ammar OCH äter 100 g choklad varje dag som jag först hoppades på. Det finns dock lyckostar som gör det men då hade de ju säkerligen bra förbränning även innan graviditeten. Du känner nog din kropp bäst, om du i vanliga fall inte rasar i vikt kommer du sonnorlikt inte göra det nu heller.

Svar på tråden När börjar man gå ner i vikt när man ammar?