• Dora

Ändra redan skrivna stora bokstäver till små

Det händer mig ganska ofta att jag skriver massor och sen upptäcker att caps lock varit intryckt. Finns det nåt sätt att byta till små bokstäver utan att skriva om allt?

• Svar på tråden Ändra redan skrivna stora bokstäver till små
  • SVejsan
    Dora skrev 2008-09-03 07:50:55 följande:
    Det händer mig ganska ofta att jag skriver massor och sen upptäcker att caps lock varit intryckt. Finns det nåt sätt att byta till små bokstäver utan att skriva om allt?
    I vilket program?
    I Word så kan du ändra detta tex ( Finns under "format" - "Change case") (Har engelsk version)
  • Dora
    SVejsan skrev 2008-09-03 08:12:10 följande:
    I vilket program?I Word så kan du ändra detta tex ( Finns under "format" - "Change case") (Har engelsk version)
    Överallt! Mail, word... Sambon har för sig att det ska finnas nåt kortkommando.
  • Indiansommar

Va bra! Det hade jag ingen aning om att man kunde göra så!!! Ändra skriftläge heter det på svenska när man går in i formatmenyn!

• Dora
    Indiansommar skrev 2008-09-24 00:27:58 följande:
    Va bra! Det hade jag ingen aning om att man kunde göra så!!! Ändra skriftläge heter det på svenska när man går in i formatmenyn!
    Tack! Finns det nåt sätt att göra det i mailen eller kanske här på forumet också?
  • Nenean

Vet inte om det finns sätt att göra detta på i adra program... känner endast till att det går att göra som beskrivet ovan i word...

Om det är mycket text skrivet kanske det kan vara värt "krånglet" att klippa ut texten, kopiera in den i word -ändra- och klistra tillbaka den...

Svar på tråden Ändra redan skrivna stora bokstäver till små