Tack för att ni delar med er av era historier.
Har stannat hemma resten av veckan och även talat om för min "chef" (som egentligen formellt inte är min chef) att jag inte mår bra. Han tog det bra tror jag, så det känns skönt. Dock tycker han att jag borde berätta det även för han som formellt är min chef men som jag i praktiken aldrig har något att göra med, men jag tycker att han är urläskig, det känns som om han inte skulle förstå alls.
Men om jag ska få hjälp från företagspsykologen så måste nog dessvärre han bli inblandad.
Känns rätt dumt nu, att gå till jobbet imorgon efter att ha skrivit ett så pinsamt och utelämnande mail till min "chef". Ena sekunden känner jag att jag överdrev men i nästa inser jag att jag inte alls gjorde det. Jag avskyr att ställa till besvär!
Jag har haft en känsla i några måndader av att det är ohållbart, att jag perssar mig själv för hårt. Och smällen kom i somras efter ett mf, då jag inte längre klarade av att prestera längre, var ju så ledsen. Och jag får sådan ångest av att inte prestera acceptabelt. Jag mår så dåligt av att inte kunna vara duktig, för jag kan verkligen inte det längre. Och sedan dess har vanskött mitt jobb trots att jag pressat och pressat mig själv.
Visst hör jag på kroppen att den protesterar men jag vet inte vad jag ska göra. Jag känner att jag måste "friskna till" igen innan jag orkar söka och börja ett nytt mindre prestationsinriktiat jobb. För som det är nu känns det som om jag inte har någonting att ge, som om krav och press bara får mig att bli handlingsförlamad.
Känns som om jag är i en omöjlig situation, vet inte hur jag ska lösa detta?