• MegaMaxIna

Tror ni det finns en marknad för retro-barnvagnar? (ex. 60-tals)

Någon som vet värdet i välbehållna barnvagnar från 60-talet? Vad är de värda osv...?

Hittade två i princip oanvända på en auktion (En av märket PMK och en Streng) för ett bra pris.. bara nyfiken vad folk kan köpa sådsana för... Vet att de är väldigt poppis i Danmark.

• Svar på tråden Tror ni det finns en marknad för retro-barnvagnar? (ex. 60-tals)
  • Flickan och kråkan

Det finns det garanterat. Vi jagade, men det fanns knappt några att uppbringa, inte i ok skick i alla fall, så det blev en ny (vinterbebis också så det kändes mest praktiskt tillslut). Kolla blocket, tradera etc....vad priserna ligger på där.

• MegaMaxIna

Hej!

Tack för att du ville svara! Ska kolla runder lite...
    Köpte båda för 100 kr.. sittvagnen är nog använd till ett barn och liggvgnen knppt alls tror jag. ..så om man någon gång har dåligt med pengar kanske man kan göra en liten vinst iallafall!

• MegaMaxIna

De finns på bild i mitt galleri.

• Flickan och kråkan
    MegaMaxIna skrev 2008-09-03 12:56:29 följande:
    De finns på bild i mitt galleri.
    De var ju jättefina. Garanterar att du kan få mer än en hundring för dem
  • jen bossman

wow, häftig liggvagn.

jag tror säkert någon kommer vilja köpa vagnarna och säkert mer än 100 kr. jag hade slagit till på en gång!

• La Lola

Äldre vagnar är de enda jag vill ha iaf!

Visst finns det en marknad för de!
    Helt klart!

//3 år tog det - jag ska bli mamma igen
  • MegaMaxIna

Vad bra! Ja, äldre vagnar är oftast mkt skönare att köra och dessutom större i liggdelen.. så man kan använda dem länge om barnet gillar att sova ute i vagn..

Förstår inte varför ingen, förutom jag ville ha dem! "Fel" folk på just den auktionen antar jag...

Liknande ligger på 1000-2000 på ex. blocket såg jag..

Svar på tråden Tror ni det finns en marknad för retro-barnvagnar? (ex. 60-tals)