• N a n n A

Ni med BMI 18-19 innan graviditeten?

Hej ni med BMI runt 18-19 innan graviditeten, hur mycket gick ni upp i vikt? Hur mycket gick ni upp efter vecka 34?

• Svar på tråden Ni med BMI 18-19 innan graviditeten?
  • ElinOlsson

Jag gick upp 14 kg. Efter v 34 var det väl några kilo, födde i v 37+4

• N a n n A

Själv är jag 158.5 lång och vägde 47kg innnan jag blev gravid. Hade ett BMI strax över 18. Nu är jag i vecka 34 och har gått upp 9,5kg. Undrar ungefär hur många kilon till jag kan förväntas att gå upp fram till förlossningen.

• Cecese

Innan första barnet vägde jag 48 kg och hade bmi 18,5. Jag ökade totalt ca 40 kg i vikt. Efter v. 34 ökade jag ca 10 kg totalt.

Mamma till ♀-98, ♀-03, ♂-06 och pyret bf sept/oktober -08
  • N a n n A

Oj 40 kg de var rätt så mycket, men du kanske behövde de!

• N a n n A

Någon mer med liknande siffror?

• Cecese
    N a n n A skrev 2008-09-03 10:47:19 följande:
    Oj 40 kg de var rätt så mycket, men du kanske behövde de!
    Nje vet inte om jag behövde det eftersom jag har alla kilon kvar än och hon blir 10 år nästa månad. Jag fick hormonfel under graviditeten som jag gått obehandlad med i många år som lett till att jag inte haft en fungerande ämnesomsättning.
    Mamma till ♀-98, ♀-03, ♂-06 och pyret bf sept/oktober -08
  • Greentea

jag hade bmi 19 innan grav, gick upp 10kilo innan vecka 20, nu har jag totalt gått upp ca 13kg (vecka 29) så i början av graviditeten så rusade jag upp i vikt.

• ElinOlsson

Jag hade gått upp 10 i v 34 (kollade nu).
    Gick ned 2 kg i början av graviditeten och började inte gå upp förrän v 20.

• paloma84

Vet inte riktigt hur man räknar ut sitt bmi, men jag är 168 cm lång och innan graviditeten pendlade jag mellen 48-50 kg.

Vid inskrivningen v.12 vägde jag 52 kg.
    Har ingen våg hemma, men vid nästa vägning som var runt v.24 vägde jag 58 kg. Vid v.31 nånting vägde jag 62kg och nu är jag i v.35-36 tror jag.. inte riktigt säker vilken vecka.. ha ha.. så väger jag 64kg.

Så för mig är det en enorm viktökning, MEN det syns inte!
    Allt sitter på min lilla kulmage och resten har jag ingen aning om vart dfet är...

Tycker att det är svårt att prata kilon, för det är skillnad att tänka 15kg som 15 st mjölpaket, än när det sätter sig på kroppen och liksom bara försvinner.. fattar ni hur jag menar??

Svar på tråden Ni med BMI 18-19 innan graviditeten?