• Isamia

Vad gör man på "Klapp o klang" o Öppna förskolan?

Det är så tråkigt o ensamt på dagarna här hemma så jag funderar på att gå på Öppna förskolan och/eller Klapp o klang o allt vad det heter... Vi har det nära vid kyrkans försmalingshem.

Men vad gör man där mer exakt? Och måste man närvara varje gång? Eller kan man bara gå när man har tid o lust?

• Svar på tråden Vad gör man på "Klapp o klang" o Öppna förskolan?
  • Nangi

Hej.
    En öppen förskola är som ett café där barnen kan leka och vi föräldrar kan träffa andra föräldrar. Oftast en del frivilliga aktiviteter och prova på saker. Sångstunder, babymassage, fotografering m.m.Det kan ju självklart variera.Kan varm rekomendera att testa.

• tvåan i april

Med en öppen förskola är det meningen att du ska kunna komma och gå som du vill , du behöver inte komma vid öppningstiden och gå när dom stänger...
    Kul ställe att träffa andra föräldrar och barn (som också är trötta på att vara hemma ).
    Fika, sjunga, prata, leka, läsa...är väl vad vi brukar göra på fsk.

(¯`°?.¸ ღ Mina gullungar Emma och Vanja ღ ¸.?°´¯)
  • Isamia

Det var en bra beskrivning, tack! Låter kul, nåt som både jag och min dotter (snart 6mån)skulle behöva (komma ut o vara lite sociala o aktiva).

• Isamia

Men förresten - vad är KLAPP O KLANG då? Vad är skillnaden?? Jag blir lite förvirrad!

• Nangi

Klapp och klang tror jag är en typ av sångstund.. är det på öppna förskolan eller i kyrkans lokaler ?

• Isamia
    Nangi skrev 2008-09-03 12:23:47 följande:
    Klapp och klang tror jag är en typ av sångstund.. är det på öppna förskolan eller i kyrkans lokaler ?
    Både det o Öppna förskolan är i församlingshemmets lokaler.
  • tvåan i april

Det kanske är mer som baby sång eller baby rytmik, då tror jag man anmäler sig...?

(¯`°?.¸ ღ Mina gullungar Emma och Vanja ღ ¸.?°´¯)
Svar på tråden Vad gör man på "Klapp o klang" o Öppna förskolan?