Behöver tips på hur jag får bort "magen"!
Jag har gått ned allt jag gick upp under graviditeten, men kroppen blir inte densamma för det. Jag är fläskig på buken och höfterna. Har någon nåt tips på effektiv träning när de gäller att få bort detta?
Jag har gått ned allt jag gick upp under graviditeten, men kroppen blir inte densamma för det. Jag är fläskig på buken och höfterna. Har någon nåt tips på effektiv träning när de gäller att få bort detta?
Vill oxå veta.
Puffar för din tråd!
Jag har dock 5-6 kg kvar att få bort...
Långa promenader - helst innan du ätit frukost så bränner du maximalt med fett. Skär också ner på kolhydraterna och ät mer magra proteiner som bränner fett bättre.
Beror ju på hur lång tid det gått också sedan förlossningen. Det sägs att det tar ca 1 år innan kroppen är återställd. Självklart hjälper det till lite extra om man äter rätt och håller kroppen i trim mha träning.
Tyvärr tror jag inte att kroppen kommer att kunna bli exakt den samma. Däremot kan det bli bra!
Till snart tre: Ursäkta mig, men vad är kolhydrater och vad är proteiner...? (rodnar)
Jag födde för snart 6 månader sedan och helammar fortfarande. Jag har ju hört att kroppen inte blir densamma när man fött barn, men det är först efter andra barnet som den blev såhär
Nyss började jag ta raska promenader, på ca 30 minuter. åh himmel vad det var effektivt. Jag gick ned 2.2 kg på 6 dagar! Men inte sjutton märks det för det pga "fläsket"
Rockring är bra för midjan, hopprep bränner som tusan och vill du bygga muskler, köp en pilatesboll och gör situps på, de är ej dyra med riktigt bra
Ja, hopprep ska var bränna bra har jag hört. Hoppas att berget vi bor på håller när jag ska till bara
Minasmamma:
Tyvärr är det nog så att det oftast blir värre för varje barn. Kroppen/magen har tänjts ut fler gånger och den spar mer fett för en ev. nästa graviditet. Huden tar sin tid att dra sig tillbaka, det gör också en del till hänget som blir. Om man är tjock o bantar för snabbt får man lite samma problem med överskottshud.
Nu har det gått så långt efter förl. att du kan börja träna ganska hårt (mer än de första månaderna när man ska vara extra försiktig i alla fall) så länge du lyssnar på kroppen och tar det försiktigt när den säger ifrån.
Hej!
Jag har samma problem. Har gått ner allt och det har nu gått 13,5månad.
Men bilringen runt magen och höfterna vill jag ha bort.
Den del säger att det är svårt att punktmarkera bort fettet, hm.
Men men man har ju fått ett barn!
Har gått ner allt och lite till. Behöver väl gå ner lite till också egentligen men magen är hur stor som helst! Det har liksom bara ramlat ner... Hur mycket lösskinn som helst
Tyckte jag hade en degklump till mage innan, men nu vet jag inte vad jag ska kalla den... Har ca 6 kg till att gå ner. Promenader är nog det bästa botmedlet för viktminskning efter en grav och bra kosthållning.
har ett kg kvar till målvikt. magen är mjukar än innan... men det gör mig ingenting. har 4 kg kvar till drömvikten...58 kg.
glömde ju skriva tipsen.
- regelbundna måltider
- dra in på kolhydraterna
- promenera
- sit-ups, armhävningar, rumplyft och rygglyft stärker hela bålmuskulaturen
- begränsa intaget av sötsaker till 1 dag/vecka
- drick vatten och inte läsk eller saft
- ha mycket sex (bra förbrännning -skrattar-)
Kort svar:
Kolhydrater finns i: Pasta, potatis, ris, bröd
Proteiner finns i: Kött, kyckling, fisk, bönor/linser, ägg
Du ska inte utesluta kolhydraterna helt - men ät inte så mycket av dem. Och blanda helst inte kolhydrater och proteiner samtidigt.
Och promenaderna kommer att ge resultat på lång sikt - jag lovar. Kom i kanonform med det tills jag skulle gifta mig. Planerar att använda samma metod tills efter min förlossning och har hört andra gravida som förlorat fett runt magen på det sättet. Men det måste kombineras med bra mat! Alltså ingen bantning - ät ordentligt men nyttigt!
Hejsan
Vilken bra tråd!!!!!
Jag gick upp 100 kg vid förlossningen. Sedan har jag nu gått ner till 80 kg. Nu är sonen 7 veckor nästa vecka.
Har blivit himmla smal överallt utom på magen och armarna. Låren ochså.
Men som tur är aå har man ju skälatt gå på promenad nu. Man har ju barnvagnen med sig.
Går ca 20 min promenad varje dag nästan.
Tips: ta tarppor i stället för hiss( Vi är tvugna bor på högsta våningen utan hiss)
Bär kassar (bra för armarna)
Men jobbigt att gå ner det sista. Magen är såå dallrig som en geleklump.
Raska promenader är det absolut bästa! 30 min om dagen gör underverk, vare sig man varit med barn eller inte.
Bort förklarinr skulle kroppen aldrig bli det samma som förut? Har 4 kilo att gå ner min dotter är 2 mån och sakta men säkert börjar jag få min kropp tillbaka.Det är bara att röra på sig :)
Det är mitt andra barn.
Jag går minst 1-2 timmar per dag, står fortfarand eoch stampar på 64 kilo.vill ner till invägningsvikten 58 kg.......snart...............men jag orkar ej stressa..............
For att starka magmusklerna:
Detta ar en ovning du kan gora nar som helst, nar du sitter vid datorn, vid tv:n eller nar du ligger ner i sangen. Latsas att ett snore drar in magen sa langt som det gar. Andas normalt. Det kan ta ett tag innan du upptacker vilka muskler det ar som du tranar, men det ar menat att de allra understa musklerna ska spannas at. Lycka till.
Jag fick min bebis för en vecka sen och har använt en gördel och min mage är nästan borta...
Den hjälper kanonbra!
Annars är det väl lågintensiv träning som gäller för att förbränna mest och är skonsammast för kroppen...långa promenader!! Men det orkar jag inte ännu känns det som!