• Bebiis2008

ang tapetlim???

Ska tapetsera om våran lgh,vad har ni för erfarenheter av att blanda eget lim?

• Svar på tråden ang tapetlim???
  • Miss Lau

Blanda eget? Menar du blanda tapetpulver med vatten som "eget" så gör jag nästan alltid det.

• Bebiis2008

mm blanda med pulver å vatten... istället för å köpa färdigt.
    då förmodar jag du e nöjd =)
    vart ifrån köper du? vad blandar du runt de med?

• SVejsan
    Bebiis2008 skrev 2008-09-03 12:21:17 följande:
    Ska tapetsera om våran lgh,vad har ni för erfarenheter av att blanda eget lim?
    Är det normal papperstapet så går normalt "tapetklister" att använda... Är det struktur/vinyl eller kraftigare tapet typ EAsy Cover så kan det vara annorlunda... Men det framgår av instruktioner (eller så frågar du helt sonika på tapet affären...)
  • Miss Lau
    Bebiis2008 skrev 2008-09-03 12:40:57 följande:
    mm blanda med pulver å vatten... istället för å köpa färdigt.då förmodar jag du e nöjd =)vart ifrån köper du? vad blandar du runt de med?
    Jag brukar alltid ha pulver hemma för de gånger jag vill tapetsera på något och det är enkelt och smidigt att blanda tycker jag. Jag blandar med en vanlig visp.

Men kolla givetvis på tapeten vilket lim de rekomenderar.
  • lillinas

har provat båda, tycker att de man köper färdigt är behändigare, brukar kosta mellan 80-150kr för 5 liter beroende på märke å var du köper det, beräkna ca 1 liter färdigt lim per rulle.
    finns både till pappertapet= vanlig lim och easy up/nonwoven =vävlim, samma som till vinyltapet., för easy cover renoveringsduken (Svejsan inlägg ) rekomenderas våtrumslim.

Svar på tråden ang tapetlim???