Låst in bilnyckel i bilen - vad göra?
Hej!
Jag har varit klantig och lyckas låsa in bilnyckeln i bilen och ingen extranyckel finns - vart ska jag vända mig? Polisen?
Tacksam för svar!
Mvh//C
Hej!
Jag har varit klantig och lyckas låsa in bilnyckeln i bilen och ingen extranyckel finns - vart ska jag vända mig? Polisen?
Tacksam för svar!
Mvh//C
Kontakta en låssmed.
Polisen vägrade hjälpa oss när bilen gick i baklås - med nycklarna och vår 9-månader gamla son kvar i bilen.
Vi fick hjälp av bärgningsbilen som kom och fick upp dörren men det kostade en liten slant!
Ja, ring bärgaren. Jag fick göra det när jag låste in nycklarna på en festival.
Han bände isär dörren lite med plastklossar typ och sedan öppnade han dörren med en lång pinne som han böjde till typ. :) Kostade 1200 om jag inte minns fel..
eller plastkilar ska man nog säga. Det blev inga märken eller något sånt heller.
Det kostade "bara" 700:- när vi lyckades med detta för runt 6 år sedan. Han bände lite fint i karmen, förde ner ett verktyg och hade fått upp dörren på bara någon minut utan den mista repa eller påverkan på dörren.
Tack så mycket för hjälpen! Jag har ringt en bärgningsfirma, utan svar dock men polisen hänvisade mig också dit så jag får försöka senare.
Tack igen!
Knäcka rutan? jag har en kompis som råkade kasta in nyklarna när hunden hoppade in i bilen och hunden trampade på central låset.. Han fick knäcka en ruta...
Har du en gammal bil? Med rutor som man kan veva upp? Då har jag ett tips...
Ta en ganska stor skruvmejsel, och bänd upp dörren. Samtidigt som du sticker in en hyfsat grov ståltråd med en liten öggla på. Försök få tag i veven och veva ner lite. Sen kan du stoppa in den genom rutan och försöka veva lite till... Forsätt så tills du får ner rutan. Min syster har låst in bilnycklarna x antal gånger och det är hon som tipsar. Det kan va svårt att göra det själv. Bra om någon kan bända upp dörren medans den andra vevar.