• Lillebus mamma

Genomförkyld och jag åker till thailand på fredag..

usch och blä! Nu har jag ingen lust alls att åka. Huvudet känns som betong, dunkande huvudvärk, nysig och snorig och frossar och USCH!!

Jag har aldrig flygit förut så jag är ju lagom nervös inför det. och nu ska jag åka på förkylning också. Jag kommer väll dö däruppe.

Jag behöver en dunderkur mot förkylning och det är snabbt!! Hjälp?!
    Nu behöver jag nått som verkligen funkar!!!

• Svar på tråden Genomförkyld och jag åker till thailand på fredag..
  • Fidelina

Pressa en citron i hett vatten och ha i en eller ett par teskedar honung, gör under med förkylning. Ta också ett varmt bad (om du har badkar) med lite pepparmyntsolja i. Om du inte har badkar så kan du inhalera det istället genom att sitta över en kastrull, med en handuk över huvudet, med hett vatten och pepparmyntsolja, lättar upp i näsa och hals. Drick mycket, gärna c-vitaminrika drycker och spendera hela dagen i sängen så ska du se att du är på benen till resan. Lycka till och hoppas att du får en härlig resa.

Det är bara om man börjar, som det omöjliga kan bli möjligt
  • Lillebus mamma
    Jesster skrev 2008-09-03 13:21:56 följande:
    Kan Jang är det enda som hjälper för mig.
    Är inte det i förebyggande syfte?
  • Lillebus mamma
    Fidelina skrev 2008-09-03 13:57:09 följande:
    Pressa en citron i hett vatten och ha i en eller ett par teskedar honung, gör under med förkylning. Ta också ett varmt bad (om du har badkar) med lite pepparmyntsolja i. Om du inte har badkar så kan du inhalera det istället genom att sitta över en kastrull, med en handuk över huvudet, med hett vatten och pepparmyntsolja, lättar upp i näsa och hals. Drick mycket, gärna c-vitaminrika drycker och spendera hela dagen i sängen så ska du se att du är på benen till resan. Lycka till och hoppas att du får en härlig resa.
    Jättetack! Ska prövas!
  • GoldDigger

Om du mår dåligt när du kommer till Thailand så gå in på närmsta apotek (farmacy) och fråga efter tabletter som dom kallar "flue-pills".

Kanon bra, min man blev frisk på en dag!

• lillpuppsan

KAN JANG säger jag bara.. det brukar göra susen!! spring allt du orkar och köp det.. det bör gå över :) lycka till

• Jesster
    Lillebus mamma skrev 2008-09-03 14:01:50 följande:
    Är inte det i förebyggande syfte?
    Tabletterna är i förebyggande syfte, men de två lösningarna kan man ta när som helst. Jag hade ju tagit den svarta, starkare om jag redan var förkyld som du.
    Den som söker han finner - www.google.se
  • Lillebus mamma

Tack för tipsen! Ska rusa till apoteket med detsamma

Svar på tråden Genomförkyld och jag åker till thailand på fredag..