• Ellie

25 år och ångest...

Är det någon mer 25-åring som börjar få ångest? Ångest över att åren trillar på och man inte befinner sig på den nivån i livet som man hade trott att man skulle göra? Ja, jag vet 25 år är ingen ålder, men jag har alltid trott att när jag är 25, då ska jag ha fast jobb och ett barn på väg åtminstone.
    I vintras bestämde vi oss för att försöka få barn, jag hade velat länge, men min hade sambo varit tveksam, så jag var förstås överlycklig att han ville. På första försöket blev jag gravid, men fick missfall. Sedan började vi försöka igen och då dök ett ledigt jobb upp som jag bara inte kunde låta bli att söka, en möjlighet för mig att få en fast heltidstjänst! Så nu ligger bebisplanerna på is, och det gör mig frustrerad, trots att jag och min sambo är överens om att det är det rätta. Vi har sagt att vi ska vänta och se hur det går med jobbet innen vi försöker igen... Så nu både vill och inte vill jag ha det där jobbet. För om jag får det så känns det ju helt fel att jobba en månad och sedan bli gravid. Får jag inte jobbet så skaffar vi barn och då kanske jag inte har något att gå tillbaka till efter mammaledigheten...
    Varför ska allt vara så krångligt...
    Någon som har några kloka synpunkter?

• Svar på tråden 25 år och ångest...
  • biomedbonus

men det är ju jättebra att ha fast jobb o komma tillbaks till eller en akassa efter mammadagarna. jag är snart 27 och känner mig som en tant,jag kan längta efter ungdommen ibland, för jag har ett barn två bonusar och så pluggar jag på heltid, hämntar o lämnar på dagis fixa mat osv jag tror att man behöver balans för att vara nöjd

• AngelOfBerlin

Känner mig också "gammal" (nyss fyllda 25) Kan man ha kommit in i et "Midlife crisis" redan nu?! Urk...

• Mamma Anna

Jag har nog kommit ur 25 års krisen
    Fyllde 27 igår och är så otroligt nöjd med mitt liv. Har ett fast jobb (som jag verklgien avskyr) och pluggar för att förhoppningsvis kunna hålla på med något jag gillar sen.

Jag har kommit på att man faktiskt kan göra saker som man gillar även om man blir äldre.
    För ett par helger sedan var tex jag och sambon på Hultsfredsfestivalen och farmor och farfar fick passa dottern. Förra gången jag var där var 3 år sedan och då tänkte jag att det var sista gången eftersom jag kände mig för gammal, men denna gången sket jag i det. Herregud, man blir väl inte för gammal för att lyssna på bra musik några dagar i rad? Jag tror det blir vad man gör det till.

Samtidigt så kan jag vara hemskt nöjd med att ha min sambo, dotter, dagishämtning, åka till skansen på helgerna och inte den där pressen att ha en fest att gå på varje helg som fanns när jag var yngre.

Så för mig är den här åldern alldeles perfekt så länge man inte jämför sig med någon annan och låter livet vara en jakt på mål man måste uppnå innan en viss ålder så tror jag att livet kan vara riktigt bra i vilken ålder man än befinner sig i

• Jindra

Jag känner EXAKT igen mig och jag ska fylla 24...inte att jag är gammal men att jag står och stampar på samma fläck och kommer ingenstans...utbildningen är klar...nu är det bara det där jobbet jag ska få....som jag inte får...allt skjuts på framtiden och jag är sååå trött på att inte kunne tjäna egna pengar! Jag vill hitta på saker, gå kurser, resa resor, gå ut och äta....Jag vill ha ett jobb!....sedan vill jag skaffa bebis...

• biomedbonus

bra skrivet mamma anna-

det är så jag vill ha det när ska jag fatta att man bara har ett liv och det är egentligen ålderslöst.

• S a C

Jag känner verkligen igen mig i den tysta desperatafrustrationen, tiden rinner iväg och jag är kvar här på samma jävla ställe...

Du kanske kan kompromissa lite till bara. Om du får jobbet och har provanställning, vänta tre månader på att försöka.
    Sedan när det inte är så långt kvar tills du får fast så kan ni börja igen! Inklusive tryggheten av en fastanställning!
    Du kommer säkerligen ha fullt upp på nya jobbet, så det kommer gå undan!

Lycka till med jobbet förresten!

Svar på tråden 25 år och ångest...