Tips till dig med känsligt underliv!!
Hej på er alla familjelivare!!
Har efter många, många, många läkarbesök för mitt känsliga underliv kommit fram till en lösning!! Äntligen!!
Har så länge jag kan minnas haft ett väldigt känsligt underliv; ofta eksem, svampinfektioner, urinvägsinfektioner, svår klåda och irritation.
Men de senaste dryga året så har jag haft mer eller mindre konstant fruktansvärd klåda och har varit jättetorr och fått små sprickor som inte vill läka.
Har som sagt varit hos många läkare, men aldrig fått någon hjälp, anser jag.
Men så slog det mig härom veckan.. Allergi mot toalettpapper?? Kan man ha det?? Jojomensan!! Visst kan man det! Så nu har jag bytt toalettpapper från blekt, till oblekt, smörjer in mig ungefär verje gång jag varit på toaletten med vitt vaselin, samt smörjer in mig med olja innan jag duschar underlivet. Duschar underlivet gör jag med vatten varannan dag(anledningen till att jag smörjer in med olja innan är för att vettnet inte blir lika uttorkande då). Gick till en gynekolog när jag misstänkte att det var toalettpappret som var boven i dramat, och hon sa då att det är inte bra att smörja in sig FÖR ofta med olja, då det tillslut får samma effekt som vatten, d.v.s uttorkande! Så köp VITT vaselin och smörj på istället! Sen kan du ju varva med lite olja också.
Var bara tvungen att få ur mig detta då jag blev så glad att äntligen efter alla turer tiil läkare och sömnlösa nätter av kliande nu funnit något som jag tror kan hjälpa några av er därute!! :)
Stor kram till er alla och ta hand om er!!