• jennan34

Biverkningar av att ha slutat röka,känner nån igen sig?

Hejsan
    Slutade röka för 5mån sen..Det har gått jättebra men har fått en hel del biverkningar av det..Jag tror att det kommer ifrån det iallafall.
    Det första är att min tandkött blöder varje gång jag borstar tänderna.Då menar jag en stor mängd blod. Jag har fått finnar över hela kroppen,men värst är på ryggen,armarna o bröstkorgen.Är detta nån sorts avgiftning kommer detta gå över? Till det hela hör ju att man får stora ärr av finnarna..Jag har fått enstaka finnar då o då.Men nu säger tom mina vänner att det där ser inte normalt ut..Det är stora bölder..
    Är det någon mer som varit med om samma sak när ni slutat? Har ni några tips o råd?
    Jenny

• Svar på tråden Biverkningar av att ha slutat röka,känner nån igen sig?
  • Idapida83

kanske du har börjat äta lite annorlunda sen du slutat röka?

• happy 78

Hej,tycker du borde kontakta läkare ang.finnarna,tror att det är troligare att det beror på hormonförändringar än att du slutat röka..Ang. tandköttet så blöder man ju lättare från alla slemhinnor när man är gravid..Har aldrig hört om nåt liknande från nån annan som slutat röka.Jag slutade själv röka när jag blev gravid.
    Hoppas allt blir bra snart!

• jennan34

Nu är jag ju inte gravid då Men har varit men fick missfall i 12v..Det döda fostret låg kvar i 3mån innan dom skrapade bort allt..Men det kan ju inte bero på det..
    Men jag får antagligen gå till en läkare för det här är inte normalt.

• jennan34

Glömde säga jag äter inte annnorlunda kanske bara lite mer

• k girl

happy 78 skrev 2008-09-03 18:31:06 följande:

Har aldrig hört om nåt liknande från nån annan som slutat röka.Jag slutade själv röka när jag blev gravid.Hoppas allt blir bra snart!
    Jag blödde väldigt mycket från tandköttet när jag slutade röka, och de är av de orsaker som anges i Moiraes länk (jag slutade tvärt från ett paket om dagen). Rökning ger torrare mun vilket ger en dålig miljö i munnen och tandsten/inflammationer som inte märks eftersom blodkärlen dras ihop av rökningen. Det går över så småningom om du sköter din munhygien - men kanske du borde gå till en hygienist för att skrapa bort tandsten och få en flourlackning.

Finnarna bör du gå till en läkare om. När du får ärr bör du få någon slags behandling för dem!
  • happy 78

Hej!Jag va inne på gravidbloggen innan o tänkte inte på att jag va där längre...Är smått förvirrad nu för tiden..Sorry
    Tråkigt att höra om ditt missfall,hoppas att även den biten går bra för dig när du väljer att försöka igen.Lycka till!

• jennan34

Jo jag förstod det,men det är lugnt..Jag känner igen dina symptom Ja det hoppas jag med..

Ok det förklarar blödningarna i munnen då,får nog gå till tandläkaren o fixa tandsten mm..
    Tack för era svar!

Svar på tråden Biverkningar av att ha slutat röka,känner nån igen sig?