• Anonym

Ont i nedre delen av magen och rikliga flytningar

För ca en vecka sedan insåg jag att jag hade en svampinfektion, det klassiska: lite kli och kesoflytningar. Behandlade med pevaryltabletter i tre dagar och flytningarana är borta.

Men.

För några dagar sedan/upp till en vecka sedan fick jag också ganska ont i nedre delen av magen, tänkte att det kanske kunde vara första ägglossningen/mensen som var på g efter att jag fått barn (elva månader sedan). Men det har hållt i länge nu tycker jag... och det känns mer som i slutet av en graviditet om jag ska vara ärlig, hård, lite svälld mage (utanpå alltså), klarar inte häftiga rörelser då det känns som en mindre sammandragning. Åkte motorcykel idag också och vid varje skump knep det till i magen. Smärtan sitter väldigt lågt typ i höjd med äggstockarna och går ibland även bak på ryggen.

Efter att svampen försvunnit så har flytningarna blivit väldigt rikliga och vattniga.

Är det någon som vet vad detta kan vara? Kan svamp vara så här? Ägglossning?Nåt annat?

Såklart ska jag till läkaren om det håller i sig eller blir värre, men känns ju lite töntigt att gå dit över en ägglossning...

Svar på tråden Ont i nedre delen av magen och rikliga flytningar