• Evenstar

Får man ta med mat på flyget?

Ska flyga från Umeå till Göteborg.

Är det bara vätska man inte får ta med sig på planet eller gäller det även mat?

• Svar på tråden Får man ta med mat på flyget?
  • loveelin

Jag tror inte man får ta med sig egen mat tyvärr.

• xenaa

jag tror inte man får ha med mat, för de tänke rpåa tt man ska köpa det i flyget.

♥ Leo 2oo7-o6-22 ♥ - ♥ Bönan BF 2oo9-o2-26 ♥
  • Fiona02

Jag tror absolut man far ta med sin egen mat. Det gor jag ofta nar jag flyger. Det ar ju inte alltid man kan eller vill ata det som erbjuds (om det erbjuds nagot).

• Micke

Gör skillnad på att ta med och äta.

En del mat får du ta med ombord annan (tex janssons frestelse) innehåller för mkt vatten och får inte tas med som handbagage.

Äta egen medhavd mat ombord brukar man inte få göra. Å andra sidan brukar ingen bry sig om man äter en egen smörgås eller nåt.
    Dukar du däremot upp en 5 rätters så kanske de har synpunkter.

• enny signatur

Vi hghar alltid fått. fråga inte resebolaget bara
    skämt å sido har de aldrig stoppat oss inågon kontroll

• Evenstar

Jag ska åka med Malmö aviation och de brukar alltid bjuda på mackor, dryck osv men jag är ju så jäkla jobbig (tränar en massa och äter enligt ett speciellt kostschema) så jag tänkte ta med mig kall kycklingwok.

Det jag tänkte var om det var samma bestämmelser på mat som det är för dryck.

• Liiza

Mat är ju vätska för det mesta.. Om den inte är torr?

Barnmat har jag tagit med, i stängd barnmatsburk...

• xenaa
    Liiza skrev 2008-09-03 18:53:52 följande:
    Mat är ju vätska för det mesta.. Om den inte är torr? Barnmat har jag tagit med, i stängd barnmatsburk...
    fats det får man om det är mat till barn som välling osv. men egen mat som TS skrev i sista inlägget tror jag inte du får ha med
    ♥ Leo 2oo7-o6-22 ♥ - ♥ Bönan BF 2oo9-o2-26 ♥
  • Elisabeth83

Jag tog med mig tonfiskbaguetter sist och käkade på flyget. Det var ingen som sa något till mig iaf.. Jag flög för en vecka sen ;) Kan ju vara olika från bolag till bolag.. jag flög med sterling.

• Fiona02
    Evenstar skrev 2008-09-03 18:52:07 följande:
    Jag ska åka med Malmö aviation och de brukar alltid bjuda på mackor, dryck osv men jag är ju så jäkla jobbig (tränar en massa och äter enligt ett speciellt kostschema) så jag tänkte ta med mig kall kycklingwok.Det jag tänkte var om det var samma bestämmelser på mat som det är för dryck.
    Jag tror fortfarnade att att det ar helt ok att du tar med OCH ater din kycklingwok. Har svart att se varfor de skulle hindra dig fran det.
Svar på tråden Får man ta med mat på flyget?