• Ms TB

Fyllning som passar till kladdkakebotten?

Håller på fundera på olika tårtor. Har aldrig gjort en med kladdkakebotten så jag vet inte vad man kan ha mellan så att det inte blir för sött? Det enda jag kan komma på är hallonmousse på ena lagret, men sedan då?
    Och vad ska jag täcka tårtan med?

• Svar på tråden Fyllning som passar till kladdkakebotten?
  • Blå Flygare

Jag har haft vaniljsås mellan och mixade hallon med gelatin på. Nästan inget socker i hallonen, och tunt lager vaniljsås.

• NorasMamma

Jag beställde en tårta som var med kladdkakebotten och passionsfruktsmousse. SJUKT god!!

• Ms TB

Tack ska ni ha för tipsen :)

Fler önskas gärna!

• SvenskEngelsk

Passionmousse säger jag med
    Grymt!

Iof tycker ju jag att en kladdkake botten tårta/kaka REDAN är en söt variant som SKA vara söt, och en VIT chokladmousse fyllning
    YUMMMMMM!!!...garnera med färska exotiska!

• elia82

Jag har inte testat än men har tänkt att prova att baka 2 kladdkakebottnar o lägga apelsinmarmelad i mellan o garnera med grädde o riven choklad.

Man kan säga vad man vill om ett syndigt levene.......-men det är allmänbildande.
  • SvenskEngelsk

Det lätt SÖTT,
    APelsin marmelad har jag aldrig bakat med, men jag kan inte ens äta den sortens marmelad på en rostad macka,
    Gud vad roligt att allas smak är så olika!!!!!

Men jag hade mkt hellre pressat RIKTIG apelsin och rivit skalet och gjort en fyllning med en philadelfia+florsocker eller eventuellt nåt annat om du nu gillar apelsin

Gör en apelsinmousse och garnera med , riv vit choklad och dekorera med apelsin klyftor!

• Miss geisha

Koka kola på grädde och sirap o socke, mums  o så glass o färska bär till

• Elisabeth1979

Nån som har ett bra recept på chokladbottnar ellr kladdkakebotten?

• Lemice

After Eight-fluff på ena och hallonmousse på andra

Gillar du inte aftereight så kan du ha dumle fluff eller nå annat gott fluff

Svar på tråden Fyllning som passar till kladdkakebotten?