• Anonym (worried!)

Kan en tampong åka in så man inte hittar den??

Detta är ju sjukt pinsamt, men jag är osäker på om jag satte in en tampong igår kväll eller inte...Imorse när jag skulle ta ut den så hittade jag inget snöre och ingen tampong!!

Kan en tampong verkligen åka in med snöre och allt utan att man hittar den när man rotar runt lite grann?? Och hur ska jag veta??

Snälla hjälp!!

• Svar på tråden Kan en tampong åka in så man inte hittar den??
  • Nyfiken gul

om du sticker in fingret så långt in du kan ska du känna livmodertappen - sitt på huk!!

Känner du den har du ingen tampong kvar i dig....

du kan även försöka sitta på huk o lite försiktigt "krysta" så känner du också om något börjar glida ur dig.

Victor född 10/6 - 2008- - vår älskade son!
  • Anonym

Tror inte det är så troligt. Tycker du borde känna om det finns någon när du känner efter.

• Anonym

Skulle inte tro det

Dock bör man inte sova med tamponger, inte alls bra för underlivet

• Ms TB

Ja det kan det faktiskt. Det hände min kompis och hon kom på det efter 2(!) dagar och fick "gräva" fram den.

• Anonym (lillan)

Nej, den kan inte försvinna, du har helt enkelt tagit ut den om du inte hittar den. Känner du med fingret ända upp till livmodertappen och inte någon tampong finns där har du helt enkelt ingen tampong i din slida. SÅ, KOPPLA AV!

• Anonym (Diva)

Klart den inte kan försvinna!!!! Praktiskt helt omöjligt! Om du rotat runt o inte hittat någon så finns det väl ingen.....

• Nyfiken gul
    Anonym skrev 2008-09-03 22:00:39 följande:
    Skulle inte tro detDock bör man inte sova med tamponger, inte alls bra för underlivet
    varför skulle inte det vara bra?

bindor är så mycket värre med all sin plast o sin värme - jag får svampinfektion och urinvägsinfektion bara jag tittar på en binda.. kan inte använda dom.

med tampong kan mitt underliv andas o slipper vara inplastat 24/7 - vilket inte alls kan vara bra.
    Victor född 10/6 - 2008- - vår älskade son!
  • Ms TB

Ja alltså oj, man HITTAR ju den alltid, men den kan åka in med snöre och allt. Så menade jag. :)

• Anonym (worried!)

Ha, ha - jag menade såklart inte försvinna, jag menade "åka jättelångt in" så man inte når den

Men nu känner jag mig lugnare Tack.

Fy, jag gillar verkligen inte att gräva runt där nere!! Ingen kan på allvar mena att kvinnans könsorgan är vackert!

• Ms TB

Nyfiken gul skrev 2008-09-03 22:03:35 följande:

varför skulle inte det vara bra?bindor är så mycket värre med all sin plast o sin värme - jag får svampinfektion och urinvägsinfektion bara jag tittar på en binda.. kan inte använda dom.med tampong kan mitt underliv andas o slipper vara inplastat 24/7 - vilket inte alls kan vara bra.
    Enligt den där anvisningen man får med i tampongerna så är det inte bra att sova med tampong. Det har väl med slemhinnorna att göra, dom kan bli torra. Sedan kan man även få TSS eller vad det heter, Toxic nånting syndrome som är farligt, men det har jag faktiskt aldrig hört talas om.
Svar på tråden Kan en tampong åka in så man inte hittar den??