• madigan

Bh till 10-åring?

Ni som har döttrar i 10-års åldern..har dom bh eller vad anväder dom under?

Min dotter säger att alla andra i hennes klass har bh:ar med bågar.
    Men ska barn verkligen ha de??

• Svar på tråden Bh till 10-åring?
  • Im Fabulous

Jag hade det när jag var tio, i fjärde klass. En B-kupa. Och jag var inte överviktig. Men jag behövde det.

• Majsan70

Dottern började väl använda lite mukare varianter när hon var 11 ungefär. I dag är hon 13 och har med bågar o lite paddning. Allt utprovat med proffshjälp för att få bästa passform.

• IS THIS IT

Bh köper man väl när man börjar få bröst, oavsett ålder, tycker jag. Jag skaffade bh alldeles för sent så brösten hann börja hänga av för lite stöd. Inte alls kul. Har alltid haft hängbröst oavsett storlek

• Cia o krabaten

finns ju toppar man kan ha.
    som sporttop fast "mjukare", men hon kanske vill ha soom alla andra...

• La Lola

Världen är verkligen annorlunda....

Inte ens när jag gick på högstadiet hade nån tjej i klassen en riktig BH.....
    Alla hade mjuka toppar bara.....

Nä, nån riktig BH kommer min dotter inte att få när hon bara är 10 år.....
    Möjligen får hon ha mjuka toppar om det ens är ett måste.

//3 år tog det - jag ska bli mamma igen
  • ucka

NU kommer jag inte ihåg var men jag läste nyligen att man inte alls skall ha BH tidigt. För att träna upp kroppen (få snyggare bröst) så skall man som ung vara utan!
    Själv tycker jag det låter logiskt! Kommer verkligen försöka hålla mina döttrar borta från det så länge som möjligt. MEn med dagens "dresscode" kan det inte vara lätt... 10 låter ju väldigt tidigt... (och dessutom så funkar ju inte den där "alla andra har" särskilt bra eller... )

• Rokka Jill

Har hon bröst? eller vill hon ha bh för att alla hennes plattbystade brats till kompisar tycker det är värsta innegrejen med bh?

När mitt barn kommer in i den åldern där alla plankor "ska" ha BH
    så tänker jag gå med en liten "tampong, bindor-väska" och dela ut lite "vuxenblöjor" eventuellt TENA LADY.
    Är de redo för fejkbröst, är de kanske redo för fejkmens och fejk läckage...

• La Lola
    Rokka Jill skrev 2008-09-03 22:41:14 följande:
    Har hon bröst? eller vill hon ha bh för att alla hennes plattbystade brats till kompisar tycker det är värsta innegrejen med bh? När mitt barn kommer in i den åldern där alla plankor "ska" ha BHså tänker jag gå med en liten "tampong, bindor-väska" och dela ut lite "vuxenblöjor" eventuellt TENA LADY.Är de redo för fejkbröst, är de kanske redo för fejkmens och fejk läckage...
    Hahahaha!
    Bra skrivet!
    //3 år tog det - jag ska bli mamma igen
  • Im Fabulous

La Lola skrev 2008-09-03 22:39:45 följande:

Världen är verkligen annorlunda....Inte ens när jag gick på högstadiet hade nån tjej i klassen en riktig BH.....Alla hade mjuka toppar bara.....Nä, nån riktig BH kommer min dotter inte att få när hon bara är 10 år.....Möjligen får hon ha mjuka toppar om det ens är ett måste.
    Nu hade jag visserligen bara en B-kupa. ("bara" för att vara tio år..) men ändå. Och precis som nu var det obehagligt att gå i trappor, springa, hoppa osv. Det gör ju ont!

Är glad att min mamma inte försökte bestämma i vilken takt jag skulle växa upp utan hjälpte mig att hitta bra BH:ar istället.
  • Michisen

Jag hade inte BH som tioåring, men en klasskamrat hade redan då bröst och mens - så hon behövde både BH och bindor.

Finns det ett behov så täck det, helt enkelt.
    Finns det inte, så behövs det inte.

Svar på tråden Bh till 10-åring?