• Askatt

Någon som provat en "panntermometer"?

Har tröttnat på att slåss varje gång tempen ska tas i rumpan, så jag tänkte inhandla en örontermometer.
    Men så var jag inne på Onoffs hemsida och såg där att det fanns en termometer som kan trycker mot pannan och som tar tempen på det sättet.
    Låter JÄTTEbra tycker jag...men är det någon som har provat, så man slipper slänga bort en 500:- på nåt som är skit?

• Svar på tråden Någon som provat en "panntermometer"?
  • leabus

Vi har en panntermometer från jula och den är helt värdelös. Visar helt fel temp.

• 1891

Finns ju napp-termometer om barnet suger på napp, har hört att dem ska funka

• Liten måne

jag har en pantermomteter från boisiboo (el hur det stavas) Den funkar inte alls. Den ger olika utslag hela tiden och ibland funkar den inte alls. Fast den här hållet man en bit från pannan.

• Jennyh

Varken napptermometrar eller panntermometrar är tillräckligt säkra för att mäta med. Tänk själv när man mäter temperaturen i munnen, då måste man längst in under tungan och dit når ju inte en napp! Bäst för små barn är tyvärr rumpan men örontermometer funkar bra om man är tillräckligt nogrann men vart man riktar den. Det ska vara på trumhinnan som temperaturen mäts och inte på örongångens vägg.

• Busbellan
    Jennyh skrev 2008-09-04 13:08:41 följande:
    Varken napptermometrar eller panntermometrar är tillräckligt säkra för att mäta med. Tänk själv när man mäter temperaturen i munnen, då måste man längst in under tungan och dit når ju inte en napp! Bäst för små barn är tyvärr rumpan men örontermometer funkar bra om man är tillräckligt nogrann men vart man riktar den. Det ska vara på trumhinnan som temperaturen mäts och inte på örongångens vägg.
    Vår örontermometer tar inte tempen om man håller den fel, då blir det bara error så därför tycker jag örontermomter är absolut smidigast
    Mamma till Nora, August och Ella
  • skrolly

jag har en öron/pann termometer som heter topcom som är godkänd. och jag är jätte nöjd med den ända gången den visar fel är om du kollar tempen flera gånger direkt eftre varann som dom flesta terometrarna gör

Svar på tråden Någon som provat en "panntermometer"?