• Anonym (klia)

Svamp på penis?

Har under förhuden vitt/trådigt klegg och det kliar bitvis. Försvinner med tvål men kommer tillbaka. Glömmer jag att tvätta en kväll så är det mer dagen efter och det kan uppstå röda, irriterande områden under förhuden. Det lugnar sig direkt med tvål igen.

Vill minnas att man kan köpa medel mot svamp på Apoteket - vad heter den? Jag hade svamp för en massa år sedan och nu har jag fått det igen.

Har haft klamydia och det är inte alls sådana symptom.

• Svar på tråden Svamp på penis?
  • rosatjejen

Canesten och pevaryl är svampmedel som finns receptfritt på apoteket

• Anonym

Pevaryl, heter medlet. Men du vet att du inte skall tvätta med tvål hoppas jag? Det förvärrar bara saken. Tvål har aldrig i ett underliv att göra. Tvätta med barnolja eller liknande istället. Tvål är uttorkande och ger mer irritation.

• Anonym (asd)

När sambon hade det fick han rådet av läkare att bara tvätta med olja och vatten i en vecka.
    Vips var det borta.

• Anonym

Eller så kan du tvätta med intimtvätt. Finns på Apoteket det också. Det innehåller rätt syrabalans för underlivet. ALDRIG vanlig tvål i underlivet!

• Anonym (klia)

jag använder tvål därför att det är det som får bort eländet Normalt tvättar jag med intimtvätten från apoteket.

Pevaryl...är inte det för kvinnor?

Vill minnas att det var ett medel mot fotsvamp jag fick (hade klamydia och fick svamp av antibiotika-kuren).

Anonym (asd): Vad för olja?

• Anonym (oliv)

Jag fick bort mina likadana symptom med olivolja. "Skav av" det vita med tummen när du duschar eller badar, efteråt smörjer du in med mycket olivolja. Fantastiskt bra.

• Anonym (kantarell)

Haha, joo, det finns Pevaryl vagitorier, och DE är för kvinnor. Men Pevaryl kräm eller salva är ju liksom inte könsbundet - även män får svamp! Men fråga (om du nu behöver köpa det, testa med oljetvätt först) på apoteket om en variant som är lämplig för snorren. Så du inte får irritation utav det menar jag.

• Pysselgalningen

Anonym (klia) skrev 2008-09-04 09:33:46 följande:

jag använder tvål därför att det är det som får bort eländet Normalt tvättar jag med intimtvätten från apoteket. Pevaryl...är inte det för kvinnor?Vill minnas att det var ett medel mot fotsvamp jag fick (hade klamydia och fick svamp av antibiotika-kuren).Anonym (asd): Vad för olja?
    PEvaryl är inte könsberoende, alla får svamp

Pevaryl är även för fotsvamp och står vanligen på dom hyllorna, men det används över hela kroppen.
    Det kan inte varit så att du fick Lamisil (tror jag det heter) förra gången? Vet att en i min familj fick nått sånt en gång i tidne.
  • Anonym (klia)

lamisil var det nog. Nåja nu blev det Canesten, så vi får se hur det funkar

• Anonym

Jag använder Daktacort mot svamp och jag tycker att det funkar skitbra. Det står på den att den är för fotsvamp.

Svar på tråden Svamp på penis?