• jen82

Svårt att välja yrke!!

Hej!

Har varit hemma med barn i två omgångar nu och haft lååång tid på mig att fundera på, vad jag vill arbeta med - men kan fortfarande inte bestämma mig.

Jag vill ha ett yrke som inte blir tråkigt efter ett par år. Det ska vara varierande och utvecklande med lite ansvar. Jag tröttnar så fort på ett arbete...

Någon som har tips på ett bra yrke, där man inte blir rastlös på en gång? Jag är usk i botten, men vill inte fortsätta till ssk. Det blir ännu svårare att välja, då jag är en allt i allo -person.

Ni som stormtrivs på era jobb, vad arbetar ni med?

Tack på förhand...

• Svar på tråden Svårt att välja yrke!!
  • Tecken

Det beror ju på om du kan tänka dig att studera eller inte?

• Mummy

Jag kan inte tänka mig att jobba inom något annat än at ständigt ha kunder att jobba med, så jag måste vara i serviceyrket Det gäller att hitta något man är intresserad av.
    Det finns ett intressertest på AF man kan göra för att få ett litet hum

• jen82
    Tecken skrev 2008-09-04 10:06:27 följande:
    Det beror ju på om du kan tänka dig att studera eller inte?
    Jag studerar gärna, bara jag vet vad jag vill först
  • jen82
    Mummy skrev 2008-09-04 10:10:16 följande:
    Jag kan inte tänka mig att jobba inom något annat än at ständigt ha kunder att jobba med, så jag måste vara i serviceyrket Det gäller att hitta något man är intresserad av.Det finns ett intressertest på AF man kan göra för att få ett litet hum
    Jag har gjort det intressetestet mååånga gånger, men jag blir inte klokare av det...
  • Ulla1974

Jag skrev en lista +- och valde ut de yrken som jag tyckte var intressanta. Sen valde jag utefter det. Ibland är ångesten över att välja yrke ett sätt att slippa ta ansvar för sina val - ett sätt att få alibi för att stanna där man är...ibland måste man hoppa rakt ut och se vad som händer. Det är möjligt att man väljer fel...men man kan också välja rätt.

• jen82
    Ulla1974 skrev 2008-09-10 22:20:16 följande:
    Jag skrev en lista +- och valde ut de yrken som jag tyckte var intressanta. Sen valde jag utefter det. Ibland är ångesten över att välja yrke ett sätt att slippa ta ansvar för sina val - ett sätt att få alibi för att stanna där man är...ibland måste man hoppa rakt ut och se vad som händer. Det är möjligt att man väljer fel...men man kan också välja rätt.
    Klokt skrivet!!
    Kanske det är så, att man egentligen vet vad man skulle vilja göra, men inte vågar ta steget.
Svar på tråden Svårt att välja yrke!!