Nån som vet om de väger handbagaget när man åker utrikes?
Handbagage får ju max väga 5 kg, men kollar de verkligen det eller kan man stoppa i 2 kg till tror ni?
Handbagage får ju max väga 5 kg, men kollar de verkligen det eller kan man stoppa i 2 kg till tror ni?
Jag har aldrig behövt väga handbagaget och jag har flygit en del
Jag har aldrig varit med om att de vägt den, men om alla tänkte som du kan flygsäkerheten vara i fara....
Jag har faktiskt aldrig behövt väga handbagaget på någon resa... men för sin egen skull är det ju bättre att hålla sig till regler. Och ett handbagage som väger t ex 10 kg är väldigt tungt att gå och bära på!
Hej när vi åkte till kreta så behövde vi inte väga... för jag tror att väskorna vägs när dom åker genom säkerhetskontrollen... tror att dom har en våg installerat i röngten maskinen som väskan åker igenom... annars kan man ju ta med sig hur mycket som helst....
+ att om väskan skulle falla ur "överskåpet" på flygplanet och landa på någons huvud kan den få riktigt ont om det är en 10-kilosklump!
nej. de väger inte dem. Men de får ju inte vara större än ett visst mått så det är svårt att få dem riktigt tunga *s* Skulle vara om man har bly där i då....
Om ni reser med barnvagn kan ni stoppa in en väska i barnvagnen som sen viks ihop och åker iväg. Då får ni med er lite extra grejer med vagnen!
Det är ju inte dirket att vi behöver ha 10 kg med oss i handbagaget, 1 eller 2 kg till skulle underlätta mycket. Har redan stoppa en massa grejer i varukorgen på vagnen men en liten väska där med lite filtar och mjuka saker var ju ett bra tips.
Ja ja, vi löser det på nåt sätt....annars får vi väl helt enkelt betala extra vikt för det som checkas in istället....
Vi har rest mycket med både små och lite större barn men aldrig haft stort handbagage, vi har ju varit två vuxna som kunnat ha grejor i våra väskor och det har räckt till för både leksaker, välling, blöjor etc.
Vi har aldrig fått väga handbagaget, men det var ett pusslande i år för att få väskorna att väga "lagom". Vi packade lite i vagnen istället, blöjor tex som ju tar en massa plats annars.
vad är det i barnväg ni har tänkt å ta med er då?
Om ni har lite mindre incheckat bagage så väger man oftast inte handbagaget, men om ni maxar eran incheckade vikt så brukar man även kolla vad handbagaget väger.... Eftersom du får ha 5 kg så antar jag att du ska på charter och där har man ju rätt till mindre bagage än reguljärt tyvärr och dom är ganska petiga på vikten, men det är ju bara att hosta upp några pengar och betala för övervikten annars, inte så jättedyrt ... trevlig resa!!!