• Annahoj

Nysa i handen??

Hur kommer det sig att många håller för munnen med handen när de nyser i stället för att nysa i armbågsvecket så att bakterierna inte sprids vidare? Är inte detta vanlig enkel logik? Man håller ju för bakterierna för att de inte skall sprida sig vidare, dumt att hålla för med handen då...

Något jag funderat på många gånger...

/j.

• Svar på tråden Nysa i handen??
  • Julias mamma

*skrattar lite*...
    Jag tänker på det nästan jämt då jag nyser, men av nån jäkla anledning så nyser jag likförbannat i handen...

Men helst i vänsterhanden för den använder jag inte så ofta!!!

Jag ska skärpa mig...jag lovar

• hjartat73

Men i handen går det ju att tvätta bort...vill ju inte ha värsta snorkråkan på tröjan *ler*.

• Julias mamma

Hoppsan...
    Det där var inte meningen...

Snor på tröjan är ju lite äckligt...kanske är bättre i handen trots allt

• Julias mamma

Men trots allt så är jag med på Annahojs resonemang...

• Cuthalion

Jag brukar hålla för näsan när jag nyser så att inte någonting skall komma ut. Annars försöker jag ha ett papper i närheten att nysa i

• hjartat73

Ja det är jag med om man inte går och tvättar handen direkt.....

• Julias mamma

Det är farligt att hålla för näsan då man nyser...ögonen kan ploppa ut!!
    Nys i handen i stället *skrattar* (jag är så trött nu så det liknar mest kiss-o-bajs-humor hos mig..) Skrattar ännu mer!!!

Annahoj...vad säger du?

• Cuthalion

Men vad praktiskt om ögonen ploppar ut, då kan man sätta ett bakofram och se vad som händer åt alla håll

• Julias mamma

Håll för ena näsborren så åker kanske bara ett öga ut

• frulan

Jaha, är det dååå ögonen ploppar ut! Jag har fått lära mig att det var om man hade öppna ögon då man nös
    När jag var liten var jag ju bara tvungen att prova o inte ploppade ögonen ut inte

• Julias mamma

Kan man verkligen nysa med öppna ögon...det har jag aldrig lyckats med...
    Trodde det var en omöjlighet..

Men jag är ingen jä*la doktor så inte vet jag om ögonen ploppar ut ....vet inte ens vad jag fått det ifrån!!

• Åke Vilse

Jag som är en stornysare nyser åt alla håll och kanter.
    Det roligaste är att jag lyfter på högerfoten om jag står upp när nysattackerna sätter igång

Jag är allergisk, men ingen vet riktigt mot vad. Så jag nyser allt ifrån 4-??? gånger på en dag. Har aldrig orkat att räkna, men jag sitter med papperstussar i näsan just nu för att slippa snyta sönder min rinnande snok efter allt nysande

Jag nyser alltså inte för att jag är förkyld. Då borde jag väl inte sprida några farliga baciller. Bara min egen lilla inhemska flora och jag mår bra för övrigt

• bustösen

påtal om kråkor i armvecket, en gång när jag nös flög det ut en stor slemmig snorklump som la sig så himla bra att när jag sträckte ut armen blev den säkert en dm lång! inte så trevligt kanske

Svar på tråden Nysa i handen??