• sophialicious

Kan man tvätta skor i tvättmaskinen?

Vår ena katt har kissat i min mans adidas sko kan jag lägga den i tvättmaskinen?

• Svar på tråden Kan man tvätta skor i tvättmaskinen?
  • Tecken

Ja, fast var beredd på att det kommer att låta _väldigt_ mycket.

• sophialicious
    Tecken skrev 2008-09-04 10:26:17 följande:
    shit ok då e jag berädd på d :). måste jag lägga in båda skorna, tänkte att den ena kanske ändrar färg när den tvättas? eller??
  • Tecken

Jag har tvättat sneakers, och då ändrade de form lite - men det kan ju bero på att jag torktumlade dem? Men färgen var densamma.

Jag tror faktiskt att det är bättre att tvätta för hand. Blötlägg ordenligt, på med diskhandskar och börjar gno

• sophialicious
    Tecken skrev 2008-09-04 10:29:52 följande:
    Jag har tvättat sneakers, och då ändrade de form lite - men det kan ju bero på att jag torktumlade dem? Men färgen var densamma. Jag tror faktiskt att det är bättre att tvätta för hand. Blötlägg ordenligt, på med diskhandskar och börjar gno
    mm men d e ju kattkiss går den lukten verkligen att ta bort för hand??
  • sophialicious

ingen annan som tvättat skor i tvättmaskinen??

• månälva

Klart man kan tvätta skor! Jag tvättar allas skor ett par ggr om året iallafall. Vinterkängerna tvättas alltid innan dom läggs undan på våren. Brukar bli som nya!

• Angelica77
    Tecken skrev 2008-09-04 10:26:17 följande:
    Hahaha...skrattar så jag kiknar.
    sophialicious skrev 2008-09-04 10:24:35 följande:
    Vår ena katt har kissat i min mans adidas sko kan jag lägga den i tvättmaskinen?
    ...undrar om det var skon eller kissen som fick åka tvättmaskin. TS, hur gick det?
  • sophialicious
    Angelica77 skrev 2008-09-04 10:35:17 följande:
    ...undrar om det var skon eller kissen som fick åka tvättmaskin. TS, hur gick det?
    hahahha även fast jag blev sur på kissen så la jag inte in henne i tvättmaskinen hahahahaha :D..ja nu har jag lagt in skorna i maskinen No turning back ;)...och jaa det låter som fan...
  • MinnY

oftast tar jag ut innersulan och skosnörerna för det brukar aldrig vara i samma färg som skon så för att slippa missfärgningar så tar jag bort det innan tvätt. torktumla skulle jag aldrig våga + att jag bara tvättar tyg skor och då på 30 grader.

.?:*¨¨*:?..?: *¨¨*:?..?:*¨¨*:?.MaHoo.?:*¨¨*:?..?: *¨¨*:?..?:*¨¨*:?.
  • sophialicious
    MinnY skrev 2008-09-04 10:47:33 följande:
    oftast tar jag ut innersulan och skosnörerna för det brukar aldrig vara i samma färg som skon så för att slippa missfärgningar så tar jag bort det innan tvätt. torktumla skulle jag aldrig våga + att jag bara tvättar tyg skor och då på 30 grader.
    nä torktumla ska jag inte göra...vågar jag inte heller..:)
Svar på tråden Kan man tvätta skor i tvättmaskinen?