• lkgj

Ullpläd på ikea?

Är det nån som ha den i sin sittvagn till sitt barn, va tycker ni om den?

• Svar på tråden Ullpläd på ikea?
  • lkgj

jaså jag ha sett en modell som ha färgena vit och grå...

• Little Ms Chatterbox
    Svar på #3
    Är det väldigt krullig ull?
    Just den säger IKEA att man inte ska ha till barn för att den är klippt och det kan vara lösa ullrester kvar som kan skapa kvävningsrisk.

De plädar som jag har vara raka i ullen när jag fick dom sen tror jag att det har krullat ihop sig av fukt. Tex om vagnen har stått ute i duggregn medan jag har tagit in barnen. Men några ullrester som skulle kunna skapa kvävningsrisk har jag inte sett till.
  • lkgj
    Zander O Cayenne skrev 2008-09-04 18:10:01 följande:
    Svar på #3Är det väldigt krullig ull?Just den säger IKEA att man inte ska ha till barn för att den är klippt och det kan vara lösa ullrester kvar som kan skapa kvävningsrisk.De plädar som jag har vara raka i ullen när jag fick dom sen tror jag att det har krullat ihop sig av fukt. Tex om vagnen har stått ute i duggregn medan jag har tagit in barnen. Men några ullrester som skulle kunna skapa kvävningsrisk har jag inte sett till.
    Jag ha oxå läst detta nån stanns...få se va man kan köpa en sådan för nånstanns...är ju dags för det nu i vagnen...
  • Little Ms Chatterbox
    lkgj skrev 2008-09-04 18:16:29 följande:
    Jag ha oxå läst detta nån stanns...få se va man kan köpa en sådan för nånstanns...är ju dags för det nu i vagnen...
    Jag har haft plädarna i hela sommaren. Har inte blivit varmt. Tvillingtjejen har sovit helt naken (med blöja då) de varmaste dagarna utan att bli det minsta svettig. Hennes bror sov inte riktigt lika bara helt naken, då kunde han vakna och vara svettig i nacken men det blev inte så om han hade på sig en kortärmad body.
Svar på tråden Ullpläd på ikea?