• fnösket

Allergisk mot kåvepenin? (frågor)

Jo det e så här.. Min tös har ätit kåvepenin i 5 dagar å slutade i förrgår.. Idag så har hon fått nåt som liknar vattkoppor.. men jag vet_inte.. Undrar om det kan var pgr av penicilinet. Det e upphöjningar ibland röda å så ser det ut som det e lite vätska i. Dom sitter på bröst, mage, nacke å rygg..

Ni som har barn som e allergiska mot kåvepenin liknar det här det era barn har?

Det skumma e ju att det kommit 2 dagar efter hon slutade med medicinen

• Svar på tråden Allergisk mot kåvepenin? (frågor)
  • fnösket

Jag känner mig inte säker de e så små än å alla har inte vätska i sig.. Men det kanske e så där i början av sjukdomsförloppet

• kamartina

Hej! Jag är själv allergisk mot kåvepenin och får nässelfeber av det. Alltså hög feber och sådana utslag/blåsor som du beskriver fast stora så hela jag svullnar upp. Det kan ju vara att hon inte är jättekänslig och därför kommer reaktionen lite senare??

• siamesen

Hej du! Fragade pappsen som ar lakare och han tycker att utslagen borde kommit tidigare, typ en eller tva dagar in i paborjad kur om det hade varit en allergi.

Fast allergin ar sma utslag och rodnader i huden, sa du kanske ska kolla med bvc anda.

Kan det inte vara vanliga utslag som de far ibland av ingen anledning?

• fnösket

ja jo det e väl så blev lite fundersam jag vet att min mitten pojke hade så här precis å sen bröt det ut en dag senare, vattkoppor alltså vi får väl se..

• viktoria69

Jag ar allergisk mot kavepenin (eller iallafall var jag det som barn, har undvikit det sedan dess) men pa mig hade det effekten att jag kraktes!
    Vattkoppor borjar ju ofta som du beskriver.

• fnösket

nässelutslag sitter väl ganska tätt?

• CamoMillan

Min Tindra är allergisk mot kåvepin. Det kom efter 3 dar. Hon blev rödflammig över hela kroppen och fick klåda.

• fnösket

nä men då e det nog inte det iaf! tack för hjälpen med uteslutningen

• viktoria69

Pa mig var nasselutslag ljusa knottror pa rod botten...

• jessica BFapril05

Min son fick precis sådan utslag på sista penecelin dagen! Vi var tvugna att åka till dr för behandling. Han får aldrig mer äta kåvepenin! Detta hände när han var tre år, är i dag 13.

• PippiLottan

min ettåring är allergisk på penicillin, men hon tok kräktes i flera timmar efter första dosen

Svar på tråden Allergisk mot kåvepenin? (frågor)